TR EN

REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP152 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmayı amaçlar.
İçerik: Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihsel gelişimi, fonksiyonları, amaçları, türleri ve ortamları; reklam modelleri, reklam ajansları, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları, reklamda etik, reklam kampanyası süreci, hedef kitle ve yaratıcılık konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini amacına uygun olarak tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklam İlişkisi Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Reklamın Tanımı, Özellikleri ve Fonksiyonları Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması Reklam Modelleri Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması Reklam Türleri I Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması Reklam Türleri I Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür taraması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Reklam Ortamları I (Radyo, Televizyon, Gazete ve Dergi) Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür taraması Reklam Ortamları II (Açıkhava, Transit, Satış Yeri, Sinema) Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür taraması Reklam Ortamları III (Dijital) Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür taraması Reklam Ajansları Anlatım, Soru Cevap
13 Literatür taraması Reklamda Özdenetim ve Etik Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür taraması Dünyadan ve Türkiye'den Reklam Örnekleri Anlatım, Soru Cevap
15 Literatür taraması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
Babür Tosun, N. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Topsümer, F. ve Elden, M. (2013). Reklamcılıkta Kavramlar, Kararlar ve Kurumlar.
Elden, M., Ulukök, Ö., Yeygel, S. (2017). Şimdi Reklamlar... İstanbul: İletişim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
2
2
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
3
2
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
1
3
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
1
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
3
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
5
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
3
3
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
5
2
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 8 112
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 1 3 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 173
Genel Toplam 173
Toplam İş Yükü / 25.5 6,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0