Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP253 | HALKLA İLİŞKİLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri dersi, öğrencilere halkla ilişkiler alanında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilere araştırma yapma sürecinin temellerini, veri toplama tekniklerini ve bu verilerin analizini öğreterek, halkla ilişkiler stratejilerini daha etkili hale getirmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefler. Ayrıca, halkla ilişkilerde araştırmanın önemini vurgulayarak, etkili iletişim stratejileri geliştirmede nasıl kullanılabileceğini tartışır. |
İçerik: | Halkla İlişkilerde Araştırmanın Temelleri,Araştırma Yöntemleri ve Tasarımı,Veri Toplama Yöntemleri: Anketler,Veri Toplama Yöntemleri: Mülakatlar,Veri Toplama Yöntemleri: Odak Grupları,Veri Analiz Teknikleri,İstatistiksel Yöntemler ve Analiz,İçerik Analizi Yöntemleri,Anlamlılık ve Geçerlilik,Halkla İlişkilerde Araştırma ve Etik,Kamuoyu Araştırmaları ve Algı Ölçümü,İletişim Stratejileri ve Araştırma,Kriz Durumlarında Araştırma Yöntemleri,Araştırma Bulgularının Sunumu ve Raporlama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Araştırma Yöntemlerini Anlar |
Veri analizlerini yorumlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Halkla İlişkilerde Araştırmanın Temelleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
2 | Literatür Tarama | Araştırma Yöntemleri ve Tasarımı | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
3 | Literatür Tarama | Veri Toplama Yöntemleri: Anketler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
4 | Literatür Tarama | Veri Toplama Yöntemleri: Mülakatlar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
5 | Literatür Tarama | Veri Toplama Yöntemleri: Odak Grupları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
6 | Literatür Tarama | Veri Analiz Teknikleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
7 | Literatür Tarama | İstatistiksel Yöntemler ve Analiz | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | İçerik Analizi Yöntemleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
10 | Literatür Tarama | Anlamlılık ve Geçerlilik | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
11 | Literatür Tarama | Halkla İlişkilerde Araştırma ve Etik | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
12 | Literatür Tarama | Kamuoyu Araştırmaları ve Algı Ölçümü | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
13 | Literatür Tarama | İletişim Stratejileri ve Araştırma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
14 | Literatür Tarama | Kriz Durumlarında Araştırma Yöntemleri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
15 | Literatür Tarama | Araştırma Bulgularının Sunumu ve Raporlama | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Seitel, F. P. (2017). The practice of public relations (12th ed.). Pearson. |
Gürel, E., & Tuncer, B. (2017). Halkla ilişkilerde araştırma yöntemleri. Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
2 | |||||
2 |
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
5 | |||||
3 |
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
3 | |||||
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
5 | |||||
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
5 | |||||
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 5 | 5 | 25 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |