Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP221 | GRUP FİTNESS | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ONUR ŞENGÖL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, grup fitness egzersizlerini içeren koreografilerini temel düzeyde ve ritim eşliğinde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Grup fitness tanımı, Tarihsel gelişimi, amaç ve faydaları, Grup egzersizlerin planlanması, Ritm bilgisi, Koreografi oluşturma, Grup Dans egzersizleri, Grup bisiklet egzersizleri, Genel, özel, bölgesel ve Kuvvet grup egzersizleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Grup fitness’e ait kavramları tanımlar. |
Grup fitness egzersiz uygulamalarına ilişkin genel kuralları açıklar. |
Grup fitness egzersizlerine ait temel teknikleri ritim eşliğinde uygular. |
Grup fitness koreografilerini temel düzeyde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı literatür tarama | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Grup fitness kavramı ve grup fitness derslerinin faydaları; Grup fitness dersleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Grup fitness eğitmeninin görevleri ve sorumlulukları, fitness meslek etiği ve ahlaki yaklaşım; Step aerobik grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Grup fitness eğitmeninin bilmesi gereken öğrenme ve öğretme teknikleri; Step aerobik grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Grup fitness dersi müzik planlaması; Core grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Grup fitness dersi koreografi oluşturma; Core grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma; HIIT grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Vize sınavına yönelik teorik hazırlık çalışmaları; HIIT grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Pilates grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Cycling grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Total body grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Boot camp grup dersi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
13 | Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama | Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Öğrenci grupları uygulama sunumları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
14 | Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama | Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Öğrenci grupları uygulama sunumları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
15 | Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama | Final sınavına yönelik teorik ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Plevin, M., Macagno, P. ve Garcia, M. (2018). Yaratıcı Hareket ve Dans. İstanbul Bilgi üniversitesi yayınları, İstanbul. |
Fontaine, F. (2012). Ritm ve Zaman Duygusunun Temelleri,Bilgi Sistem Bilişim Yayınevi, İstanbul. |
Özukan, B. (2007). Aletsiz Egzersizler / Push Aerobik, Step, Stretching Egzersizleri. Boyut Yayın Grubu, İstanbu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
1 | |||||
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
1 | |||||
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
0 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
2 | |||||
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |