TR EN

GRUP FİTNESS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP221 GRUP FİTNESS 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ONUR ŞENGÖL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, grup fitness egzersizlerini içeren koreografilerini temel düzeyde ve ritim eşliğinde uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Grup fitness tanımı, Tarihsel gelişimi, amaç ve faydaları, Grup egzersizlerin planlanması, Ritm bilgisi, Koreografi oluşturma, Grup Dans egzersizleri, Grup bisiklet egzersizleri, Genel, özel, bölgesel ve Kuvvet grup egzersizleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Grup fitness’e ait kavramları tanımlar.
Grup fitness egzersiz uygulamalarına ilişkin genel kuralları açıklar.
Grup fitness egzersizlerine ait temel teknikleri ritim eşliğinde uygular.
Grup fitness koreografilerini temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı literatür tarama Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Grup fitness kavramı ve grup fitness derslerinin faydaları; Grup fitness dersleri Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Grup fitness eğitmeninin görevleri ve sorumlulukları, fitness meslek etiği ve ahlaki yaklaşım; Step aerobik grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Grup fitness eğitmeninin bilmesi gereken öğrenme ve öğretme teknikleri; Step aerobik grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
4 Görsel ve yazılı literatür tarama Grup fitness dersi müzik planlaması; Core grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
5 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Grup fitness dersi koreografi oluşturma; Core grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma; HIIT grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Vize sınavına yönelik teorik hazırlık çalışmaları; HIIT grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Pilates grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Cycling grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
11 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Total body grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
12 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Boot camp grup dersi uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
13 Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Öğrenci grupları uygulama sunumları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
14 Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama Grup fitness dersi sınıf planı oluşturma ve uygulama; Öğrenci grupları uygulama sunumları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
15 Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama Final sınavına yönelik teorik ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Plevin, M., Macagno, P. ve Garcia, M. (2018). Yaratıcı Hareket ve Dans. İstanbul Bilgi üniversitesi yayınları, İstanbul.
Fontaine, F. (2012). Ritm ve Zaman Duygusunun Temelleri,Bilgi Sistem Bilişim Yayınevi, İstanbul.
Özukan, B. (2007). Aletsiz Egzersizler / Push Aerobik, Step, Stretching Egzersizleri. Boyut Yayın Grubu, İstanbu

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
0
2
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
0
3
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
1
4
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
1
2
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
0
2
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
2
2
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
1
2
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0