Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP154 | FOTOĞRAF TEKNİKLERİ | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fotoğraf Teknikleri dersi, öğrencilere temel fotoğrafçılık bilgileri, teknik beceriler ve yaratıcı kompozisyon anlayışı kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, fotoğraf makinelerinin doğru kullanımını öğrenirken, farklı çekim türlerinde profesyonel teknikleri geliştirecek ve fotoğrafçılığın sanatsal yönünü keşfedeceklerdir. |
İçerik: | Dersin sonunda öğrenciler, fotoğraf makinelerinin işleyişini ve çeşitli çekim koşullarında doğru pozlama, kompozisyon ve ışık kullanımı gibi temel fotoğrafçılık becerilerini etkili bir şekilde uygulayabileceklerdir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel fotoğrafçılık terimlerini kavrar. Fotoğraf çekim tekniklerini uygular. Fotoğraf makinesini otomatik ve manuel modlarda kullanır. Fotoğrafta ışık ve rengin etkisini kavrar. Kompozisyon kurallarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması | - |
2 | - | Fotoğrafın Algılanma Evreleri, Fotoğrafın Dünyada ve Türkiye’de Tarihsel Gelişimi, İlk Fotoğraf Sanatçıları | - |
3 | - | Renkli fotoğraf, Dijital Fotoğraf Makineleri, Fotoğraf Makinelerinin Başlıca Ögeleri | - |
4 | - | Objektif Türleri, Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensipleri, Filtreler ve Yardımcı Ekipmanlar | - |
5 | - | Dijital Makinelerde Çekim Modları, Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensipleri | - |
6 | - | ISO (ASA) ve Gren Kavramları | - |
7 | - | Fotoğrafta Kontrast, Renk Isısı ve Kelvin Ölçü Birimleri | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Alan Derinliği Kavramı | - |
10 | - | Enstantanenin Yaratıcı Olarak Kullanımı | - |
11 | - | Hareket Vurgusu Nasıl Yapılır? | - |
12 | - | Fotoğraf Çekiminde Kullanılan Yardımcı Malzemeler | - |
13 | - | Fotoğrafta Kompozisyon | - |
14 | - | Dijital Fotoğraf Düzenleme ve Post Prodüksiyon | - |
15 | - | Final Projesi ve Sunum | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
|
5 | |||||
2 |
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
|
4 | |||||
3 |
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
|
4 | |||||
4 |
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
5 | |||||
2 |
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
|
4 | |||||
5 |
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
|
5 | |||||
2 |
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Özgün tasarımlara yönelir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
4 | |||||
3 |
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
|
4 | |||||
2 |
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
|
4 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 6 | 18 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 4 | 8 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |