TR EN

TEMEL TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP103 TEMEL TASARIM 1 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HASAN AKTAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. Photoshop veya illustrator programında temel tasarım ilkelerinin öğretilmesini amaçlamaktadır.
İçerik: Tasarım elemanları ve tasarım ilkeleri, Nokta-Çizgi, Açık-koyu, Işık-gölge, Form Çağrışımları ve Kompozisyon, Renk bilgisi, Doku, Strüktür konularını kapsar. Photoshop veya illustrator programının tasarım araçlarının temel düzeyde anlatılmasını, basit formlarla temel düzeyde obje tasarlamayı, 2 boyutlu programların temel düzeyde çalışma mantığını, 2 boyutlu programlarda temel terimleri, 2 boyutlu tasarım mantığı ve işleyişini kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Photoshop veya illustrator programını temel düzeyde kullanır.
Temel tasarım ilkelerini ve temel tasarım öğelerini bilir.
2 boyutlu programların en az birinde tasarım için gereken temel formları tasarıma uygun bir şekilde kullanır.
Tasarım süreçlerini bilir. Tasarım sürecinde zamanı en uygun şekilde değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama Temel tasarım ögelerine ve Autodesk Maya veya Blender programına giriş Anlatım
2 Kaynak tarama 3 boyutlu koordinat sisteminin çalışma mantığı ve temel tasarım formlarına giriş. Anlatım
3 Kaynak tarama 3 boyutlu programlarda extrude, bevel, extract, merge, vertex, face, edge, combine gibi temel terimlerin anlatımı Anlatım
4 Referans toplama 3 boyutlu programda temel formları(küp, silindir, küre vb.) kullanarak kaba model oluşturmak. Anlatım
5 Referans toplama Basit düzeyde masa, sandalye ve dolap modeli yapmak. Anlatım
6 Kaynak tarama 3 boyutlu programda duvar saati veya çalar saati modeli yapmak. Anlatım
7 Referans toplama 3 boyutlu programda klasik bir gitar modeline başlangıç. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bir önceki haftanın ödevi. Vize çalışması için model belirleme. Anlatım
10 Kaynak tarama Final çalışması için bir çalışma odası modelinin belirlenmesi. Anlatım
11 Referans toplama Çalışma odası için bir çalışma masası ve koltuğunun modellenmesi. Anlatım
12 Referans toplama Çalışma odası modeli için bir masa lambasının modellenmesi Anlatım
13 Referans toplama Çalışma odası modeli için kitaplık modelinin yapımı. Anlatım
14 Referans toplama Çalışma odası modeli için kapı, pencere ve halı modelinin yapımı Anlatım
15 Referans toplama Çalışma odası modeli için yapılan sahnenin renklendirilmesi ve render çıktısının alınması. Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Becer, Emre (2008). İletişim ve Grafik Tasarım (6. Baskı). Ankara: Dost Kitabevi
Uçar, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (6. Baskı). Ankara: İnkılap Yayınevi
Ambrose, Gavin, Nigel Aono, Billson (2013). Grafik tasarımda dil ve yaklaşım. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Ambrose, Gavin, Paul, Harris (2013). Grafik tasarımda tasarım fikri. İstanbul: Literatür Yayıncılık
Ambrose, Gavin, Paul, Harris (2013). Yaratıcı tasarımın temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
3
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
3
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
3
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
4
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
3
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
5
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
4
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
5
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
4
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
3
4
Özgün tasarımlara yönelir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
2
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
2
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
3
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
5
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
4
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 2 20
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0