TR EN

INTRODUCTION TO PUBLIC RELATIONS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHE252 INTRODUCTION TO PUBLIC RELATIONS 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri tanıtılarak, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturma amaçlanır.
İçerik: Dersin içeriği; halkla ilişkilerin tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, halkla ilişkilerin uygulama aşamaları, halkla ilişkiler kampanya örneklerinin değerlendirilmesi, halkla ilişkilerde iletişim araçları, basın bülteni ve haber bülteni yazımı özellikleri, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim uygulamaları, halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamaları, halkla ilişkilerde kriz yönetimi, halkla ilişkilerde organizasyon, halkla ilişkiler uzmanında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde etik, basınla ilişkiler ve basınla iletişim konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkilerle ilgili tarihsel süreci özetler.
Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder.
Kurumların hedef kitleleri ile iyi iletişim kurabilmeleri için uygun mesaj stratejileri kullanır ve doğru mecraları belirler.
Halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamalarıyla ilgili örnekler verir.
Halkla ilişkiler uygulama aşamalarını listeler.
Halkla ilişkilerle ilgili kuramları tartışır ve bu kavramlar üzerinden örnekler verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması, Dönemin Planlamasının Yapılması, Halkla İlişkiler Nedir? Halkla İlişkilerin Benzer Alanları, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkiler Nedir? Halkla İlişkilerin Benzer Alanları, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kavramsal Çerçeve Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişim Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü Türkiye Halkla İlişkilerin Gelişimi, Halkla İlişkiler Eğitimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum İçi Birim ve Danışman Ajans Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum İçi İletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum Kimliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum İmajı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü Genel Konu Tekrarı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bernays, Edward L. (2013).Public Relations, University of Oklahoma Press
Peltekoğlu, Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları
Bülbül, A. (2004). Halkla İlişkiler, Gen. 2.bs., Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Theaker, A. (2008).Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2.bs

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takım çalışması becerisi
5
2
Takım çalışması becerisi
5
3
Takım çalışması becerisi
5
4
Takım çalışması becerisi
5
5
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
6
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
7
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
8
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
3
9
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
5
10
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
5
11
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
5
12
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
5
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
5
14
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
5
15
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
5
16
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
5
2
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
5
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
5
4
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
5
5
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
6
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
7
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
8
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
5
2
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
5
3
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
5
4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
5
5
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
5
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
5
7
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
5
8
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
5
9
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
5
10
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
5
11
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
5
12
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
5
2
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
5
3
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
5
4
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
5
5
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
6
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
7
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
8
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Değişime ve yeniliğe açıktır.
5
2
Değişime ve yeniliğe açıktır.
5
3
Değişime ve yeniliğe açıktır.
5
4
Değişime ve yeniliğe açıktır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
5
2
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
5
3
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
5
4
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
5
2
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
5
3
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
5
4
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
5
5
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
3
6
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
3
7
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
3
8
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
3
2
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
3
3
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
3
4
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
3
5
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
3
6
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
3
7
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
3
8
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 2 4 8
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 4 8
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 2 2 4
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0