Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HLP157 | DEPOLAMA VE STOK YÖNETİMİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMİNE ÖZTÜRK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Lojistik faaliyetler içerisinde önemli bir yeri olan depo ve envanter kavramları ile ilgili öğrencilere kazanım sağlamak. |
İçerik: | Depolama ve Envanter Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar, Depo Türleri ve Sınıflandırmaları, Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi, Depo Ekipman ve Araçları, Depolarda Yerleşim Planlaması, Amacı ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi, Envanter Yönetimine Giriş, Envanter Kontrol Metotları, Envanter Yönetiminde İşletme İçi Sorunlar, Sipariş Yönetimi: Sipariş Büyüklüğünü ve Sıklığını Hesaplama, Envanter Kontrolünden Etkilenen Maliyet Unsurları, Depo Yönetiminde Bilgi Teknolojileri, Uluslararası Ticarette Depolama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Depo ve depo yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Depo ile ilgili işlem ve süreçleri bilir. |
Depoları farklı kriterlere göre sınıflandırabilir. |
Depo bölümünün işletme içerisindeki yerini bilir. |
Depolama teknolojileri ve başlıca yazılımların özelliklerini öğrenir. |
İşletmelerde envanter bulundurma nedenlerini sıralayabilir. |
Talep tahminlerinin önemini ve talep tahmin yöntemlerini öğrenmiş ve kavramış olur. |
Stokların kaydedilmesi ve kodlanmasını kavrar. |
Stok kontrol yöntemlerini tanıyabilir. |
Emniyet stok düzeyini hesaplayabilir. |
Stok kontrolünde bilgisayarların kullanımını öğrenir. |
İşletme içi hırsızlıkların mahiyetini öğrenir. |
Siparişlerde parti büyüklüğü yöntemlerini ve bunların arasındaki farkları öğrenir. |
Stok kalemlerinin işletmelere ne gibi maliyetler oluşturduğunu anlar. |
Envanter kontrolünden etkilenen maliyet unsurlarını öğrenir. |
Depoların en iyi şekilde tasarlanması için gerekli bilgi ve analizlerin neler olduğunu öğrenir. |
Depolardaki raf sistemleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
Serbest bölgelerdeki depolama faaliyetlerini kavrar ve açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Depolama ve Envanter Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
2 | Literatür okuma | Depo Türleri ve Sınıflandırmaları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
3 | Literatür okuma | Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
4 | Literatür okuma | Depo Ekipman ve Araçları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
5 | Literatür okuma | Depolarda Yerleşim Planlaması, Amacı ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
6 | Literatür okuma | Envanter Yönetimine Giriş | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
7 | Literatür okuma | Envanter Kontrol Metotları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Envanter Yönetiminde İşletme İçi Sorunlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
10 | Literatür okuma | Sipariş Yönetimi: Sipariş Büyüklüğünü ve Sıklığını Hesaplama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
11 | Literatür okuma | Envanter Kontrolünden Etkilenen Maliyet Unsurları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
12 | Literatür okuma | Depo Yönetiminde Bilgi Teknolojileri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
13 | Literatür okuma | Uluslararası Ticarette Depolama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
14 | - | Dönem Sonu Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
15 | - | Dönem Sonu Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Depolama ve Envanter Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Ekim 2020. |
Depolama ve Envanter Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2020. |
Depolama ve Envanter Yönetimi, Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk Görçün, Beta Basım Yayım, 2. Baskı, 2017. |
Depo Yönetimi, Ten Hompel , Thorsten Schmidt, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. |
Depolama ve Depo Yönetimi, Doç. Dr. A. Zafer Acar, Yrd. Doç. Dr. Emre Çakmak, 3. Baskı, Ekim 2013. |
Dağıtım Kanalları Planlaması, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Depo ve Dağıtım Merkezleri Yönetimi, Prof. Dr. A. Zafer Acar ve Dr. Öğr. Üyesi Emre Çakmak, UTİKAD, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
4 | |||||
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
4 | |||||
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
1 | |||||
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |