TR EN

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP214 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 4 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEREN FIRAT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMİNE ÖZTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının temel ilke, yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin bilgilerin aktarılmasıdır.
İçerik: Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş - Müşterilerle İletişim ve Boyutları – Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite - Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım - Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma – Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi - Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi - Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E- Ticaret - Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi - Müşteri İlişkileri Yönetimi Sektör Uygulamaları – Örnek Olaylar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Müşteri ilişkileri yönetimi tanımı ve kavramını açıklar.
Müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin yanlış kanıları ortaya koyar.
Müşterilerle iletişim engellerini çözümlemede dinlemenin önemini açıklar.
Müşteri ilişkilerinde müşteri bağlılığı ve kalite kavramlarını açıklar.
Müşteri ilişkileri açısından stratejik konuları birbirleri ile ilişkilendirir.
Müşteri itirazları ve karşılanması ile ilgili bilgiler öğrenir.
Şikâyet eden müşteri özelliklerini bilir.
Müşteri ilişkileri yönetiminin işletmelere sağlayabileceği rekabet avantajları hakkında bilgi edinir.
Toplam kalite yönetimi, veri tabanlı pazarlama, pazar odaklılık, örgüt kültürü ve halkla ilişkiler ile MİY’in ilişkisi hakkında fikir sahibi olur.
Müşteri ilişkileri yönetimi ve e-ticaret arasındaki ilişkiyi kavrar.
Müşteri ilişkilerinin ölçümünde kullanılan teknikleri bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 İlgili Okuma Müşterilerle İletişim ve Boyutları Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
3 İlgili Okuma Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
4 İlgili Okuma Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
5 İlgili Okuma Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
6 İlgili Okuma Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
7 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E- Ticaret Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
10 İlgili Okuma Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
11 İlgili Okuma Müşteri İlişkileri Yönetimi Sektör Uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
12 İlgili Okuma Örnek Olaylar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
13 İlgili Okuma Örnek Olaylar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
14 İlgili Okuma Örnek Olaylar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Tartışma Yöntemi
15 - Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ünal, S. (2020). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Timur, N. ve Barış, G. (2019). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Odabaşı, Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kitapçılığı
Odabaşı, Y. (2013). Kalıcı Başarı İçin Müşteri Hizmetleri, MediaCat Kitapları
Demirel, Y. (2017). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Seçkin Yayıncılık
Sasık, T. B. (2018). Fanatik Müşteri Yaratmanın Yolları, Ceres Yayınları
Durukal, E. ve Armağan, E. (2019). E-CRM, The Kitap

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lojistik alanında yer alan tarafları ve kullanılan belgeleri tanır.
0
2
Lojistik Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulaştırma Alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
1
2
Lojistik alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
4
2
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
1
2
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
5
2
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
4
2
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
0
2
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 3 10 30
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0