Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MYO299 | YAZ STAJI | 3 | 0 | 0 | 1 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor organizasyonlarının işleyişini tüm yönleriyle planlama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; kurumu tanıma, Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme, örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme, Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi, Kurumda yürütülen sportif faaliyetler, İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi, Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması, Sportif organizasyonları planlama ve gözlemleme konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumun vizyon ve misyon anlayışını açıklar. |
Departmanların görev tanımlarını açıklar ve görev tanımının gereklerini uygular |
Sportif faaliyetlerin işleyiş planını inceler ve amaca yönelik uygunluğunu değerlendirir. |
Spor organizasyonlarının işleyiş ve yönetim sürecini tüm yönleriyle planlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, kurumu tanıma | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
2 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme ve kurum işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
3 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumun örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme ve farklı departmanlar kurum işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
4 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi ve kurum görevlilerini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
5 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumda yürütülen sportif faaliyetleri inceleme ve faaliyet işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
6 | Gözlem raporu hazırlama | İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi ve işletme faaliyetlerinin değerlendirilmesi, işleyin gözlemlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
7 | Gözlem raporu hazırlama | Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması ve organizasyonların gözlemlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Sportif organizasyonları planlama ve uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
10 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Kurum departmanlarında uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
11 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Görev tanımının belirlenmesi ve uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
12 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Sportif faaliyetleri yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
13 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
14 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
15 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Donuk, B. (2016). Spor Yönetimi Sanatı. Ötüken Neşriyat, İstanbul. |
Argan, M ve Basım, N. (2015). Spor Yönetimi. Detay Yayıncılık, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
||||||
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
||||||
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
||||||
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
||||||
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
||||||
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
||||||
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
||||||
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 4 | 7 | 28 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 4 | 0 | 28 |
Genel Toplam | 28 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 1,0 |