Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MKT154 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | ğrencilere problemleri çözmek için mantıksal ve algoritmik düşünme becerisi kazandırmak. Programlama dillerinin temel yapılarını öğrenerek yazılım geliştirme sürecine giriş yapmak.Mekatronik projelerde kullanılabilecek yazılım altyapısı hazırlayabilmek. |
İçerik: | Bilgisayar ortamında algoritma hazırlama, algoritmaların akış diyagramını hazırlama. Visual Studio veya DevC++ programları yardımıyla ekrana veri çıktısı sağlama, değişken tanıtımı, veri girişi, matematiksel dört işlem. Karar yapıları, döngüler, dizinler ve fonksiyonların kodlanması ve çalıştırılması. C kod bloklarının kullanılarak çeşitli program örneklerinin hazırlanması şeklindedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir programın algoritmasını oluşturabilir. |
Bir programı akış diyagramları ile ifade edebilir. |
Bir programlama diline ait kodları tanıyabilir. |
DevC++ programı veya Visual Studio Code aracılığı ile C kodları yazabilir. |
C dilinde değişken işlemleri uygulayabilir. |
C karar yapılarını kullanabilir. |
C döngülerini kullanabilir. |
C dizinleri ile işlem yapabilir. |
C ile yazılmış kod bloklarını yorumlayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Kurallar ve Programlamanın Temel Kavramları | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
2 | - | Programlama ve Bilgisayar Tarihçesi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
3 | - | Problem ve Akış Diyagramı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Araştırma | Algoritma Geliştirme, Derleyici - Yorumlayıcı, Sayı sistemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Araştırma | Aritmetik Mantıksal İfadeler, Karşılaştırma Operatörleri, Mantıksal Operatörler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Araştırma | C Operatörleri ve Matematiksel Fonksiyonlar | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Araştırma | C Karar yapıları | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma | C Göstergeler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Araştırma | C Diziler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Araştırma | C Dizgiler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Araştırma | C Fonksiyon kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Araştırma | C Programlama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Araştırma | C Programlama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Araştırma | C Programlama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Fahri Vatansever, "Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş", Seçkin Yayınları, Ankara, 2009 |
Deitel, H. M., Deitel, "C ve C++". Sistem Yayıncılık. İstanbul, 2011 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
5 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
5 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
5 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
5 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
5 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
5 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
5 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 77 |
Genel Toplam | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |