| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| MKT154 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | ğrencilere problemleri çözmek için mantıksal ve algoritmik düşünme becerisi kazandırmak. Programlama dillerinin temel yapılarını öğrenerek yazılım geliştirme sürecine giriş yapmak.Mekatronik projelerde kullanılabilecek yazılım altyapısı hazırlayabilmek. |
| İçerik: | Bilgisayar ortamında algoritma hazırlama, algoritmaların akış diyagramını hazırlama. Visual Studio veya DevC++ programları yardımıyla ekrana veri çıktısı sağlama, değişken tanıtımı, veri girişi, matematiksel dört işlem. Karar yapıları, döngüler, dizinler ve fonksiyonların kodlanması ve çalıştırılması. C kod bloklarının kullanılarak çeşitli program örneklerinin hazırlanması şeklindedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bir programın algoritmasını oluşturabilir. |
| Bir programı akış diyagramları ile ifade edebilir. |
| Bir programlama diline ait kodları tanıyabilir. |
| DevC++ programı veya Visual Studio Code aracılığı ile C kodları yazabilir. |
| C dilinde değişken işlemleri uygulayabilir. |
| C karar yapılarını kullanabilir. |
| C döngülerini kullanabilir. |
| C dizinleri ile işlem yapabilir. |
| C ile yazılmış kod bloklarını yorumlayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Kurallar ve Programlamanın Temel Kavramları | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 2 | - | Programlama ve Bilgisayar Tarihçesi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 3 | - | Problem ve Akış Diyagramı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 4 | Araştırma | Algoritma Geliştirme, Derleyici - Yorumlayıcı, Sayı sistemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 5 | Araştırma | Aritmetik Mantıksal İfadeler, Karşılaştırma Operatörleri, Mantıksal Operatörler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 6 | Araştırma | C Operatörleri ve Matematiksel Fonksiyonlar | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 7 | Araştırma | C Karar yapıları | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 8 | Araştırma | C Göstergeler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 9 | Araştırma | C Diziler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Araştırma | C Dizgiler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 12 | Araştırma | C Fonksiyon kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 13 | Araştırma | C Programlama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 14 | Araştırma | C Programlama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 15 | Araştırma | C Programlama örnekleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Fahri Vatansever, "Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş", Seçkin Yayınları, Ankara, 2009 |
| Deitel, H. M., Deitel, "C ve C++". Sistem Yayıncılık. İstanbul, 2011 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
5 | |||||
| 2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
5 | |||||
| 2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
5 | |||||
| 4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
5 | |||||
| 2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
5 | |||||
| 2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
5 | |||||
| 3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 32 | 0 | 77 |
| Genel Toplam | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |