Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP153 | GİYSİ KALIP HAZIRLAMA I | 1 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMEL HANÇERLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kadın bedeni ile ilgili ölçü alabilme, temel beden kalıbı hazırlayabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Temel beden etek kalıbı, şablon çizimi ve pens kaydırmaları,6-8 parçalı, kloş ve daire etek kalıplarının çizimi, Korsajlı ve plili etek kalıbının çizilerek şablonlanması ve minyatürünü hazırlama, Model analizi yapabilmek ve Temel beden kalıbı üzerine model uygulama çalışmaları yapabilmeyi sağlamaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel beden kalıbı hazırlayabilmek için ölçü almayı kavrar. |
Temel beden kalıbı hazırlar. |
Temel beden kalıbı üzerine model uygulama yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi. | sunum |
2 | Çizim malzemeleri | Temel ölçü alma teknikleri. | sunum- Çizim uygulama |
3 | Çizim malzemeleri | Temel etek kalıbı çizimi. | Çizim-uygulama |
4 | Çizim malzemeleri | Temel beden etek kalıbı şablon çizimi. | Çizim-uygulama |
5 | Çizim malzemeleri | Temel kloş, daire, parçalı etek çizimi. | Çizim-uygulama |
6 | Çizim malzemeleri | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
7 | Çizim malzemeleri | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
10 | - | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
11 | - | Temel etek kalıbı üzerine model uygulama. | Çizim-uygulama |
12 | - | Pantolon etek çizimi. | Çizim-uygulama |
13 | - | Temel pantolon kalıbı çizimi. | Çizim-uygulama |
14 | - | Temel pantolon kalıbı çizimi. | Çizim-uygulama |
15 | - | Yapılan tüm çalışmaların yorumlanması ve sergilenmesi | Çizim-uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altunyuva, Ş., (1988), "Kadın Giyimi ve Temel Dikiş" Ankara |
Çardak, F., Pamuk,T., Değirmenci, E., (2006),"İTKİB Kalıp Hazırlama- Kadın Dış Giyimi", İstanbul |
Çelebi,A.,Şentürk,N.,Ünlüler,Y.,(2014), Kalıp Hazırlama, Tasarı Yayıncılık,Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
1 | |||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
0 | |||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
3 | |||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
1 | |||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
1 | |||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
1 | |||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
1 | |||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
1 | |||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
1 | |||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
1 | |||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
1 | |||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
1 | |||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
2 | |||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
4 | |||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
2 | |||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
1 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
2 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
1 | |||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
1 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
2 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
1 | |||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 4 | 32 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |