Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP155 | GİYSİ TEKNİK ÇİZİMLERİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Giysi koleksiyonu oluşturabilmesi amacıyla öğrenciye mesleki teknik çizim bilgisinin verilmesi ve bu bilgiye uygun teknik çizim kadın ve erkek giysi koleksiyonunu oluşturabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | 2 saat teorik, 2 saat uygulamalı yürütülen derste kadın ve erkek giysileri üst, alt giysileri, dış giyim, aksesuar, teknik çizimleri gösterip yapma tekniği kullanarak öğrenciye teknik çizim kabiliyeti kazandırılmaktadır. Bu bilgiler ışığında vize sonrası dönemde, finale hazırlık amacıyla öğrenci teknik çizim koleksiyonu hazırlar ve koleksiyona uygun kumaş, malzeme, materyal örnekleri ile föylerini düzenler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mesleki teknik çizimin amaç ve önemi hakkında bilgiye sahip olur |
Teknik çizimin sektörde kullanılış amacı ve elde çizimin tekniği hakkında bilgi edinir. |
Kadın ve erkek giyimine ait tüm giysi türlerinin teknik çizimini yapabilme becerisine sahip olur. |
İstediği temaya uygun kadın ve erkek giysi tasarımları oluşturur. |
Tasarımların teknik çizimini oluşturur. |
Teknik çizimlerde detay, kumaş, malzeme, dikiş, aksesuar bilgisinin verildiği teknik föyü hazırlar ve koleksiyonunu sunar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Öğrencilerle tanışma, dersin amacının, gerekli malzemelerin açıklanması ve tema belirlemede dikkat edilecek unsurların anlatımı. | Sunum |
2 | Öğrenciler yeni sezonun moda ve tekstil trendlerini, sezonun temel renk ve desenlerini, kumaş dokularını, kullanılan aksesuarları inceleyerek derse hazırlıklı geleceklerdir. | Giysi tasarımında izlenebilecek metotlar; sezon trendleri; koleksiyon hazırlarken temanın belirlenmesi | Sunum |
3 | Kadın ve erkek vücudunu ve yapısal özelliklerini inceleme | Vücut oranları; tasarımlarda kullanılacak moda siluetlerinin çizim teknikleri | Uygulama |
4 | Teknik çizim için gerekli materyallarin temini | Teknik çizim hakkında genel bilgi | Sunum |
5 | Teknik için zeminin hazırlanması (karelerin oluşturulması) | Kadın ve Erkek üst giysi örneklerinde mesleki teknik çizim | Uygulama |
6 | Teknik çizimlerin tamamlanması | Kadın ve Erkek alt giysilerde mesleki teknik çizim | Uygulama |
7 | Teknik çizimlerin tamamlanması | Dış giysi tasarımlarında mesleki teknik çizim | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Teknik çizimlerin tamamlanması | Teknik föy oluşturma | Uygulama |
10 | Öğrenciler seçtikleri temalarla ilgili görsel ve yazılı araştırma yaparlar. | Proje için temaların belirlenmesi. Belirlenen temalara ilişkin hikaye panolarının hazırlanması | Uygulama |
11 | Ön eskizlerin hazırlanması | Belirlenen temalara ilişkin ön eskizlerin çizimi | Uygulama |
12 | Eskizlerin tamamlanması | Model çoğaltma ve geliştirme | Uygulama |
13 | Modellerin geliştirilmesi | Seçilen modellerin ön ve arka beden teknik çizimleri | Uygulama |
14 | Teknik çizimlerin tamamlanması | Teknik föy üzerine tasarımların aktarılması | Uygulama |
15 | Teknik föyün tamamlanması | Final ve sergi hazırlığı | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Szkutnicka, B. (2010). Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles). London:Laurence King. |
Şahin, N., Teknik Resim,Eduser Yayınları,(1999), Ankara |
MEB Komisyon,Tekstil Uygulama,MEB yayınları,(1998),Ankara |
Balcı, Y.B.,Temel Sanat Eğitimi,YA-PA Yayınları.(2001),İstanbul |
Koparal,A.H.,İPLİKÇİOĞLU,M.,Teknik Resim,Koparal Yayınları.(2003),İstanbul |
Yakartepe, Z.,M., Büyük Konfeksiyon Ansiklopedisi,Tekstil Konfeksiyon Araştırma Merkezi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
5 | |||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
4 | |||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
5 | |||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
5 | |||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
4 | |||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
4 | |||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
5 | |||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
5 | |||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
5 | |||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
1 | |||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
1 | |||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
5 | |||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 5 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |