Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP157 | MODADA TEMEL SANAT VE TASARIM | 1 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ESRA OBUT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım disiplinlerine özgü temel öğeler doğrultusunda yaratıcılıklarını ve görsel algılama yeteneklerini geliştirmektir. |
İçerik: | Görsel tasarım ilke ve öğeleri, nokta-çizgi çalışmaları, açık koyu tonlama çalışmaları, renk bilgisi, farklı renk tonları ile kompozisyon oluşturma gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel tasarım ilke ve öğelerini kavrar. |
Perspektif ilkelerine uygun çizimler yapar. |
Temel ilkeler doğrultusunda özgün yüzey çalışmaları yapar. |
Çeşitli materyal ve kaynakları kullanma becerisini geliştirir. |
Renk karışımları ve renk tonlama çalışmaları yapar. |
Açık-koyu, ışık-gölge ile tonlama çalışmaları yapar. |
Yaratıcı görsel iletişimi gerçekleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi. Temel Sanat Eğitimi ile ilgili genel bilgilendirmeler. Kara kalem ilk çizgi çalışmaları | Anlatım, soru-cevap |
2 | Malzeme hazırlığı | Çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar, özgün yüzey çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
3 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Nokta uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar, özgün yüzey çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
4 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Açık-koyu-ışık-gölge ile tonlama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
5 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Açık-koyu-ışık-gölge-doku ile obje çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
6 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Nokta-çizgi-tonlama ile özgün yüzey, kompozisyon çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
7 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Nokta-çizgi-tonlama ile özgün yüzey, kompozisyon çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
10 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Renkte temel kavramlar ve renk çemberi | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
11 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Renk kontrastlıkları, Renk tonlama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
12 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Uygulama kişisel yorum çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
13 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Uygulama kişisel yorum çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
14 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Uygulama kişisel yorum çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
15 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Uygulama kişisel yorum çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
PARRAMON, J., (1997)," Işık ve Gölge", Remzi Kitabevi |
Gökaydın, N.,(2002),"Temel sanat eğitimi" , MEB yayınevi |
Işıngör, M. & Eti, E. (1986). Temel Sanat Eğitimi-Resim Teknikleri-Grafik Resim. Türk Tarih Kurumu Basımevi. |
Sorger, R & Udale, J. (2013). Moda Tasarımının Temelleri. Literatür |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
5 | |||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
0 | |||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
5 | |||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
5 | |||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
1 | |||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
0 | |||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
0 | |||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
3 | |||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
5 | |||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
0 | |||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
0 | |||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
0 | |||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
5 | |||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |