| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| MTP157 | MODADA TEMEL SANAT VE TASARIM | 1 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ESRA OBUT |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım disiplinlerine özgü temel öğeler doğrultusunda yaratıcılıklarını ve görsel algılama yeteneklerini geliştirmektir. |
| İçerik: | Görsel tasarım ilke ve öğeleri, nokta-çizgi çalışmaları, açık koyu tonlama çalışmaları, renk bilgisi, farklı renk tonları ile kompozisyon oluşturma gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Temel tasarım ilke ve öğelerini kavrar. |
| Perspektif ilkelerine uygun çizimler yapar. |
| Temel ilkeler doğrultusunda özgün yüzey çalışmaları yapar. |
| Çeşitli materyal ve kaynakları kullanma becerisini geliştirir. |
| Renk karışımları ve renk tonlama çalışmaları yapar. |
| Açık-koyu, ışık-gölge ile tonlama çalışmaları yapar. |
| Yaratıcı görsel iletişimi gerçekleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi. Temel Sanat Eğitimi ile ilgili genel bilgilendirmeler. Kara kalem ilk çizgi çalışmaları | Anlatım, soru-cevap |
| 2 | Malzeme hazırlığı | Çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar, özgün yüzey çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 3 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Nokta uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar, özgün yüzey çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 4 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Açık-koyu-ışık-gölge ile tonlama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 5 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Açık-koyu-ışık-gölge-doku ile obje çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 6 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Nokta-çizgi-tonlama ile özgün yüzey, kompozisyon çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 7 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Nokta-çizgi-tonlama ile özgün yüzey, kompozisyon çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 8 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Kumaş karakalem tonlamaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 9 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Kumaş karakalem tonlamaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Renkte temel kavramlar ve renk çemberi | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 12 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Renk kontrastlıkları, Renk tonlama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 13 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Uygulama kişisel yorum çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 14 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Uygulama kişisel yorum çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 15 | Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları | Uygulama kişisel yorum çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| PARRAMON, J., (1997)," Işık ve Gölge", Remzi Kitabevi |
| Gökaydın, N.,(2002),"Temel sanat eğitimi" , MEB yayınevi |
| Işıngör, M. & Eti, E. (1986). Temel Sanat Eğitimi-Resim Teknikleri-Grafik Resim. Türk Tarih Kurumu Basımevi. |
| Sorger, R & Udale, J. (2013). Moda Tasarımının Temelleri. Literatür |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
5 | |||||
| 2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
0 | |||||
| 3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
5 | |||||
| 4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
5 | |||||
| 5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
1 | |||||
| 6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
0 | |||||
| 7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
0 | |||||
| 8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
5 | |||||
| 2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
3 | |||||
| 3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
4 | |||||
| 4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
5 | |||||
| 5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
0 | |||||
| 6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
5 | |||||
| 2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
0 | |||||
| 3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
0 | |||||
| 4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
5 | |||||
| 2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
3 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
| 3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
5 | |||||
| 4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
5 | |||||
| 2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4 | |||||
| 3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
5 | |||||
| 2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 5 | 10 | 50 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 8 | 2 | 16 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 43 | 0 | 152 |
| Genel Toplam | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |