Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP152 | MODA İLLÜSTRASYONU | 2 | 4 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Giysi kalıbı hazırlama ve üretimi aşamalarında ihtiyaç duyulan; tasarlanan giysinin özelliklerinin tam olarak belirtildiği, gerçek vücut oranlarına uygun siluet üzerinde veya yalın, grafiksel teknik detayları kapsayan çizim kurallarını, kavramları öğrenmek, uygulama becerisi kazanmak ve geliştirmek. |
İçerik: | Moda silueti çiziminde dikkat edilmesi gereken ölçü oran kriterleri,Silüet çiziminin taşıması gereken özellikler ve çizim kuralları. Üzerinde teknik çizim yapılacak silüetin hazırlanması, Giysi detay çizim kuralları ve kavramları. (Pens, yırtmaç, pili, büzgü kemer ve benzeri kapama gereçleri), Giysi detay çizimi ile ilgili eskiz çalışmaları. (fermuar, fleş, ilik, düğme,nervür, volan), Etek teknik çizimleri ile ilgili çalışmalar. (düz dar, evaze, parçalı, kloş, yarım daire, daire, büzgülü,pilili, anvelop vb. model uygulamalı etek çizimleri), Pantolon çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend), Kol çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend), Yaka çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend), Üretim için teknik föy hazırlama. (Basit bir model uygulaması için.), Farklı dokularda kumaş yüzeylerinin, yardımcı malzeme ve aksesuarların renkli çizim teknikleri, Ünlü moda illüstratörlerinin giysi ve siluet çalışmalarından örneklerin sunumu, Sunum için artistik moda silueti çizim ve boyama tekniklerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Moda Silueti çizebilir ve tasarlanan giysileri bu siluetlere giydirebilir. |
Giysilerin üretime hazır halde görünümünü elde edebilir. |
Modelin parçalarını detayları ile ifade edebilir. |
Model üzerinde dikiş özelliklerini gösterebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Moda silueti çiziminde dikkat edilmesi gereken ölçü oran kriterleri | Sözlü ve görsel anlatım |
2 | - | Silüet çiziminin taşıması gereken özellikler ve çizim kuralları. Üzerinde teknik çizim yapılacak silüetin hazırlanması. | Sözlü ve görsel anlatım |
3 | Pens, yırtmaç, pili, büzgü kemer,kapama gereçleri hakkında araştırmak | Giysi detay çizim kuralları ve kavramları. (Pens, yırtmaç, pili, büzgü kemer ve benzeri kapama gereçleri) | Teorik - Uygulama |
4 | fermuar, fleş, ilik, düğme,nervür, volan hakkında araştırmak | Giysi detay çizimi ile ilgili eskiz çalışmaları. (fermuar, fleş, ilik, düğme,nervür, volan) | Teorik - Uygulama |
5 | Etek modelleri ile ilgili araştırmak | Etek teknik çizimleri ile ilgili çalışmalar. (düz dar, evaze, parçalı, kloş, yarım daire, daire, büzgülü,pilili, anvelop vb. model uygulamalı etek çizimleri) | Teorik - Uygulama |
6 | Pantolon modelleri ile ilgili araştırmak | Pantolon çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend) | Teorik - Uygulama |
7 | Kol modelleri ile ilgili araştırmak | Kol çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend) | Teorik - Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yaka modelleri ile ilgili araştırmak | Yaka çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend) | Teorik - Uygulama |
10 | Föy şablonu hazırlamak | Üretim için teknik föy hazırlama. (Basit bir model uygulama) | Teorik - Uygulama |
11 | Etek modelleri ile ilgili araştırma | Üretim için teknik bir föy hazırlama. (Komplike bir model uygulama) | Teorik - Uygulama |
12 | Farklı dokularda kumaş araştırması yapmak | Üretim için teknik bir föy hazırlama. | Uygulama |
13 | - | Ünlü moda illüstratörlerinin giysi ve siluet çalışmalarından örneklerin sunumu | Uygulama |
14 | Boyama teknikleri hakkında çalışma yapmak | Sunum için artistik moda silueti çizim ve boyama teknikleri | Uygulama |
15 | Boyama teknikleri hakkında çalışma yapmak | Sunum için artistik moda silueti çizim ve boyama teknikleri | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dawber, M.,(2008), Big Book of Fashion Illustration |
Kiiper, A.,(2013), Moda İllüstrayonları:İlham ve Teknik, Bilge Kültür Sanat Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
5 | |||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
1 | |||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
5 | |||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
5 | |||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
3 | |||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
3 | |||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
4 | |||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
3 | |||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
5 | |||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
4 | |||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
1 | |||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
1 | |||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
4 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
3 | |||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |