Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP252 | MODA TASARIM UYGULAMASI | 4 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Zihinde canlandırılan imgeyi 3 boyutlu bir giysi tasarımına dönüştürebilme ve bir koleksiyon hazırlayabilme yetisinin tüm teknik bilgi ve estetik becerileri ile öğrenciye kazandırılmasıdır. |
İçerik: | Belirlenen proje konusuna (temaya) uygun olarak özgün giysi tasarımları oluşturulması, tasarımların teknik ve artistik çizimlerinin yapılması, temel kalıpların oluşturulması ve bu kalıplar üzerinde model uygulama çalışmalarının yapılması, malzeme ve aksesuar seçimi, kesim ve tekniğe uygun dikim işlemlerinin yapılması ile koleksiyon hazırlama sürecinin tüm aşamalarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Koleksiyon ile ilgili temel bilgileri ifade eder. |
Koleksiyonu oluşturan parçaları, temaya uygun olarak tasarlar. |
Taslaklar içinden seçilen koleksiyon parçalarının illüstrasyonlarını yapar. |
Üretilecek tasarımların teknik çizim çalışmasını yapar. |
Tasarladığı giysilerin kalıbını çıkarabilme becerisine sahip olur. |
Projeyi teknik detaylara uygun olarak ürüne dönüştürür. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin genel tanımı, dönem içinde izlenecek yöntem ve konular, kullanılacak malzemelerin tanımı, koleksiyonun tanımı, koleksiyon hazırlama süreci aşamaları sezon moda trendleri ve sanat akımlarının analizi. | Teorik anlatım |
2 | Trend araştırmaları, koleksiyon teması ile ilgili araştırma, Storyboard için ön hazırlık ve materyallerin temini | Koleksiyon hazırlama süreci aşamaları, sezon moda trendleri ve sanat akımlarının analizi, storyboard çalışmaları. | Teorik anlatım |
3 | Storyboard çalışmasının tamamlanması | Storyboard çalışmaları, tasarım eskiz çizimleri yapma | Uygulama |
4 | Eskiz çaizimlerin tamamlanması | Tasarım eskiz çizimleri yapma, Artistik ve teknik çizim çalışmaları | Uygulama |
5 | Teknik çizim ve artistik çizim çalışmasının tamamlanması | Artistik ve teknik çizim çalışmaları | Uygulama |
6 | Temel beden kalıplarının oluşturulması | Kalıp- model uygulamaları | Uygulama |
7 | Kalıp çalışmaları | Kalıp- model uygulamaları | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kalıp çalışmaları | Kalıp- model uygulamaları | Uygulama |
10 | - | Kesim işleminde dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili bilgilendirme, tekniğe uygun kesim işlemi yapma | Uygulama |
11 | Ürün dikim çalışmaları | Kesim işleminde dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili bilgilendirme, tekniğe uygun kesim işlemi yapma | Teorik - Uygulama |
12 | Ürün dikim çalışmaları | Prototip (örnek ürün) oluşturma | Uygulama |
13 | Ürün dikim çalışmaları | Prototip (örnek ürün) oluşturma | Uygulama |
14 | Ürün dikim çalışmaları | Prototip (örnek ürün) oluşturma | Uygulama |
15 | - | Koleksiyonun sunumu ve son kontroller | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Singer, Ruht, Fabric Manipulation: 15 Creative Sewing Techniques, 2013. |
Renfrew, C. ve Renfrew, E. (2014). Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme. Literatür Yayınları. |
Seivewright, S. (2013). Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım. Literatür Yayınları. |
McAssey, J. ve Buckley C. (2013). Moda Tasarımında Stil Yaratmak. Literatür Yayınları. |
Fischer, A. (2018). Moda Tasarımında Giysi Teknikleri. Literatür Yayınları. |
Krausse, A. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. Literatür Yayıncılık. |
Antmen, A. (2019). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
4 | |||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
1 | |||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
5 | |||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
5 | |||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
5 | |||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
5 | |||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
5 | |||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
5 | |||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
2 | |||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
4 | |||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
2 | |||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
5 | |||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
3 | |||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |