| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| MTP254 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ KALIP TASARIMI II | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu derste hazır giyim sektöründe yaygın olarak kullanılan kalıp tasarım programlarının aktif olarak kullanmalarını sağlamak amaçlanmıştır. |
| İçerik: | CAD-CAD sistemleri kullanılarak kadın giyimi temel kalıpları hazırlamak, kadın giyimi model uygulamalı kalıpları hazırlamak ve serileme yapmayı içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bilgisayarlı kalıp programının fonksiyonlarını doğru kullanır. |
| Bilgisayarlı kalıp programıyla giysi kalıbı hazırlar. |
| Bilgisayarlı kalıp programıyla serileme yapar. |
| Bilgisayarlı kalıp programıyla pastal planı hazırlar. |
| İşletmelerde bilgisayarlı kalıp tasarımı yapabilmenin önemini kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Dersin içeriği ve haftalık ders konuları hakkında bilgilendirme. Bilgisayarlı Kalıp Programına giriş. | Anlatım, Gösteri |
| 2 | Kalıp işlem basamaklarının incelenmesi | Bilgisayarlı Kalıp Programında ikonlar ve işlevleri. Penssiz Temel Beden Kalıbı Hazırlama. | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 3 | Kalıp işlem basamaklarının incelenmesi | Bilgisayarlı Kalıp Programında Temel Kol Kalıbı Hazırlama ve Model uygulamalı Kol Çizimi. | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 4 | Kalıp işlem basamaklarının incelenmesi | Ölçü kontrolü ve dikiş simülasyonu yapma. | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 5 | Kalıp işlem basamaklarının incelenmesi | Temel Beden Kalıbında pervaz, pat, klapa oluşturma işlemleri. | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 6 | Kalıp işlem basamaklarının incelenmesi | Temel Beden Kalıbında pervaz, pat, klapa oluşturma işlemleri. | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 7 | Kalıp işlem basamaklarının incelenmesi | Temel beden kalıbında büzgü, pile oluşturma işlemleri. | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 8 | Temel kalıpta serileme işlemleri | Temel Beden Kalıbında Pens oluşturma işlemleri. | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 9 | Temel kalıpta serileme işlemleri | Bilgisayarlı Kalıp Programında model uygulamalı bluz kalıbı hazırlama | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Model Araştırması Yapmak | Bilgisayarlı Kalıp Programında model uygulamalı bluz kalıbı hazırlama | Proje |
| 12 | Model Araştırması Yapmak | Temel beden kalıbında serileme. | Proje |
| 13 | - | Temel beden kalıbında serileme, pastal Hazırlama | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 14 | - | Pastal Hazırlama, proje | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 15 | - | Pastal Hazırlama, proje | Anlatım, Gösteri, Gösterip-Yaptırma, Uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama-CAD-CAM-“programı kullanım kılavuzları. |
| Ural, B. (2017). Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama. Adeon Yayınları. |
| Çardak, F., Pamuk, T., (2006),Değirmenci, E., İTKİB Kalıp Hazırlama "Kadın Dış Giyimi", İstanbul |
| Yıldız, Ö. (2017). Marvelous Designer. Alternatif Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
0 | |||||
| 2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
| 3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
4 | |||||
| 4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
4 | |||||
| 5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
1 | |||||
| 6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
1 | |||||
| 7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
0 | |||||
| 8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
0 | |||||
| 2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
3 | |||||
| 3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
5 | |||||
| 4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
0 | |||||
| 5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
| 6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
1 | |||||
| 2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
5 | |||||
| 3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
0 | |||||
| 4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
5 | |||||
| 2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
3 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
| 3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
5 | |||||
| 4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
5 | |||||
| 2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
2 | |||||
| 3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
0 | |||||
| 2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 4 | 12 |
| Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 4 | 5 | 20 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 36 | 0 | 128 |
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |