Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP151 | TEMEL FOTOĞRAF | 1 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SİMGE YILMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile, fotoğrafın önemi ve kapsamının anlaşılması sağlanır. konu edildiği proje çalışmalarıyla öğrencinin algı ve bilinç düzeyenin artırılarak nitelikli görüntüler üretebilmesi amaçlanır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, Görsel Bir İletişim Biçimi Olarak Fotoğraf, Fotoğrafın Ortaya Çıkışı, Fotoğraf Makinesi ve Filminin Gelişimi, Fotoğraf Makinesinin Ana Yapısı, Pozlamayı Sağlayan Temel Etkenler: Diyafram, Enstantane, ISO, Pozlamayı Etkileyen Yardımcı Ögeler, Objektifler ve Filtreler, Konuya Göre Objektif Seçimi ve Kullanımı, Fotoğrafta Kadraj: Biçimsel Ögeler, Fotoğrafta Kompozisyon: İçsel Ögeler, Fotoğrafik Anlatım Biçimlerini kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Araştırma, inceleme ve gözlem yapabilme yeteneğini kazanır. |
Fotoğrafın teknik özellikleri ve kurallarını tanımlar. |
Değişik bakış açıları ile irdeleyerek yaratıcı düşünme biçimi geliştirir. |
Sorun çözebilme yeteneği kazanır ve bütünsel bir proje tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Görsel Bir İletişim Biçimi Olarak Fotoğraf | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Fotoğrafın Ortaya Çıkışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Fotoğraf Makinesi ve Filminin Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Türkiye’de Fotoğrafın Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Fotoğraf Makinesinin Ana Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Pozlamayı Sağlayan Temel Etkenler: Diyafram | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Pozlamayı Sağlayan Temel Etkenler: Enstantane, ISO, ASA | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Objektifler ve Filtreler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Konuya Göre Objektif Seçimi ve Kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Fotoğraf Kültürü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Fotoğrafta Kadraj: Biçimsel Ögeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Fotoğrafta Kompozisyon: İçsel Ögeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Fotoğrafik Anlatım Biçimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Slaytlar | Proje teslimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kanburoğlu, Ö. (2013). A'dan Z'ye Fotoğraf, 4. Baskı, İstanbul: Say Yayınları. |
Yurdalan, Ö. (2015). Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Agora Yayıncılık. |
Coyne and Blanchard (1997). Communication Arts, Süreli Yayın. |
Coşgül, Y. vd. (2014). Fotoğraf ve Video Proje Geliştirme, Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 8 | 80 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |