TR EN

RADYO VE TELEVİZYONA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP157 RADYO VE TELEVİZYONA GİRİŞ 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile, televizyonda ve radyoda yapım- yönetim sürecinin tüm basamaklarının ve kavramlarının (kurgu, ışık, ses, renk vb.) temel düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; Radyonun işlevleri ve Radyoda Program türleri, Radyo yayın sistemleri, Program Yapım Aşamaları, Program Öneri Formu Hazırlama, radyo çalışanlarının görev tanımları, Radyoda Çalışan Kişiler ve Görev Tanımları, Dinleyici Araştırmaları, Televizyon programlarında hazırlık süreci, Televizyonda çalışan kişiler ve görev tanımları, Kamera Türleri ve Açılar, Filtreler, Çekim Ölçekleri, Işık ve Aydınlatma, Mekan Türleri, Makyaj, Dekor ve Kostüm, Tv'de Ses: Ses ve Müzik Çeşitleri, Mikrofon Türleri, Kurgu ve Kurguda Geçişler, Görüntü Kompozisyonu konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Radyo ve TV program yapımcılığına dair temel kavramları bilir ve tanımlar.
Yapım- Yönetim süreci ile ilgili basamakları açıklar.
Teknik ekipman türlerini sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Tarama Radyonun işlevleri ve Radyoda Program türleri Anlatım
2 Kaynak Tarama Radyo yayın sistemleri Anlatım
3 Kaynak Tarama Program Yapım Aşamaları Anlatım
4 Kaynak Tarama Program Öneri Formu Hazırlama Anlatım
5 Kaynak Tarama Radyoda Çalışan Kişiler ve Görev Tanımları, Dinleyici Araştırmaları Anlatım
6 Kaynak Tarama Televizyon programlarında hazırlık süreci Anlatım
7 Kaynak Tarama Televizyonda çalışan kişiler ve görev tanımları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama Kamera Türleri ve Açılar, Filtreler, Çekim Ölçekleri Anlatım
10 Kaynak Tarama Işık ve Aydınlatma Anlatım
11 Kaynak Tarama Mekan Türleri Anlatım
12 Kaynak Tarama Makyaj, Dekor ve Kostüm Anlatım
13 Kaynak Tarama Tv'de Ses: Ses ve Müzik Çeşitleri, Mikrofon Türleri Anlatım
14 Kaynak Tarama Kurgu ve Kurguda Geçişler Anlatım
15 Kaynak Tarama Görüntü Kompozisyonu Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aziz, A. (2007). Radyo Yayıncılığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Hart, C. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı. İstanbul: Es Yayınları
Özalp, L. (2008). Bir Film Yapmak. İstanbul: Hil Yayın

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 13 2 26
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0