TR EN

ÇEKİM TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP154 ÇEKİM TEKNİKLERİ 2 4 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fotoğraf ve hareketli görüntüde çekim ekipmanlarını kullanabilme becerisini öğrenciye kazandırmaktır.
İçerik: Video çekim teknikleri, kamera kullanımı, kamera aparatlarının takılması ve kamerayla birlikte kullanımı, stüdyo çekimleri ve fotoğraf uygulamalarına ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çekim ekipmanlarının kullanımıyla ilgili yetkinliği gösterebilme becerisi.
Sinematografi bilgisi.
Televizyon Program Hazırlığı yeterliliği.
Çekim teknikleri konusunda edindiği bilgiyi uygulamaya dökebilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Dönem Planlamasının Yapılması, Uygulama
2 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Kısa Film Yapımında Öykü Ortaya Çıkarma, Sinopsis ve Tretman Hazırlanışı Uygulama
3 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Final Uygulama Projesi İçin Grupların Belirlenmesi, Ekip Çalışması İş Bölümlerinin Tespiti Uygulama
4 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Mizansen, Oyunculuk, Dekor, Aydınlatma Uygulama
5 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Yavaşlatılmış Hareket, Hızlandırılmış Hareket, Çekimde Zaman Duygusunun Yaratılması, Hareketin Dondurulması, Dikkatin Yönlendirilmesi Uygulama
6 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Composite, Component, S-Video, Örnekleme Oranı, Örnekleme Hızı ve Renk Derinliği Uygulama
7 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Pozlama Değişkenleri, Pozlama Süresi Kontrolü, Diyafram Kontrolü, Videoda Pozlama Kontrolü, Fazla Pozlama, Az Pozlama Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Fotoğrafta Kompozisyon Öğelerinin Anlatılması. Perspektifin anlatımı. Uygulama
10 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Chiaroscuro Aydınlatma- Cameo Aydınlatma ve Rembrandt Aydınlatma, Silüet Aydınlatma Notan Aydınlatma Işık Kullanımının Psikolojik Etkileri Uygulama
11 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Sinemada Aydınlatma Şekilleri ve Işık Kullanımı, 3 Nokta Aydınlatma, 4 Nokta Aydınlatma, Işık Kullanımının Örnekle Gösterilmesi Uygulama
12 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Sinemasal Gerçekçilik, Ağır Çekim, Hızlı Çekim, Görselliğin Kurulumu, Odak Bölme, Geriden Gösterim, Chroma Keying, Renk Kaydırma, Zaman Dilimi Uygulama
13 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Karışık Format Kullanma, Ses Tasarımı, Seslendirmenin Etkisi, CGI Sinema, Sinemada Yeni Anlatı Biçimleri Uygulama
14 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Şehir Planlarının ve Mimari Objelerin Sinematografik Kullanımı Uygulama
15 Ekipman hazırlama ve mekan yeri tespiti. Projeler Üzerine Genel Değerlendirme, Konuların Tekrarı Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Taylaner s. Uygulamalı sinematografi 2010 İSTANBUL
Kamburoğlu Ö. A dan Z ye Fotoğraf 2007 İSTANBUL
Kocapınar. S. Fotoğraf sanatı 1976 İSTANBUL
İlker Canikligil, Dijital Video ile Sinema, Alfa Yayınları, 2017.
Tom Schroeppel. Kemiksiz Kamera Dersleri, Gala Film ve Sanat Ürünleri, 2013.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 6 3 18
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 105
Genel Toplam 105
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0