Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP252 | İNTERNET HABERCİLİĞİ | 4 | 2 | 1 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnternet haberciliği ile ilgili temel kavramları öğretmek, öğrencinin habercilik hakkında genel anlamda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu ders ile öğrencileri gazete, dergi, radyo ve televizyon ortamlarında haberin yapısı ve kavramları ile tanıştırmak, onlara bu haber türü ve uygulamaları hakkında bilgiler sunmak, farklı uzmanlık alanlarına yönelik haber konuları arasındaki ayrımı tanımlayarak habercilik türlerine ilişkin temel bilgi birikimlerinin oluşmasını sağlamak amaçlanmıştır. |
İçerik: | Hızlı haber iletimini kapsayan internet haberciliği doğrultusunda iletişim mesleğinin temel çıktısı olarak haber, tüm detaylarıyla incelenecek, haber değeri, haber kaynağı, haber seçimi, röportaj teknikleri, haber yazma ve haber merkezi yönetimi gibi konular ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Anlık haber iletiminin önemini ve internet haberciliğini kavrar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Kitap okuma | Haberciliğin tanımı, İnternet Haberciliği tanımı | Anlatım, soru / cevap |
2 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet yayıncılığının ortaya çıkışı ve gelişimi (Dünyada ve Türkiye’ de İnternet Medyası) | Anlatım, soru / cevap |
3 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet haber sitelerinin yapısı, online gazetecilik | Anlatım, soru / cevap |
4 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet Haberciliğinin Diğer Habercilik Türlerinden Farklılıkları, Avantajları | Anlatım, soru / cevap |
5 | Makale tarama, Kitap okuma | Geleneksel Habercilik ve İnternet Haberciliği Karşılaştırması, İnternet haberi yazma ve sunma teknikleri (Ters piramit) | Anlatım, soru / cevap |
6 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet haberi yazma ve sunma teknikleri (Ters piramit),T Modeli, Online Piramit Tekniği | Anlatım, soru / cevap |
7 | Makale tarama, Kitap okuma | Doğrusal Yazım Modeli, Kümeleme Tekniği, Doğrusal Olmayan (Non-Linear) Teknik Kümeleme Anlatım Tekniği, Kum Saati Modeli, İnternet Haber Dilinin Özellikleri | Anlatım, soru / cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale tarama, Kitap okuma | internet medyasında haber kaynakları, Siber Kültür | Anlatım, soru / cevap |
10 | Makale tarama, Kitap okuma | Yeni Medya kavramı, Kamuoyu kavramı, oluşumu, İnternet haberciliğinde kontrol, Blog Kavramı, Bloggerlar ve Yeni Habercilik | Anlatım, soru / cevap |
11 | Makale tarama, Kitap okuma | Veri gazeteciliği, internet medyasının geleceği (abonelik sistemi, dijital habercilik ve mobil cihazlar) | Anlatım, soru / cevap |
12 | Makale tarama, Kitap okuma | Etik kavramı, Habercilik Etiği, İnternet Haberciliği ve Etik | Anlatım, soru / cevap |
13 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet Haberciliğinde Etik Dışı Davranışlarda Kullanılan Yöntemler (Görüntüyle oynama, Bilgi Yanılsaması, Sosyalleşme Sitelerinin Amacı Dışında Kullanım) | Anlatım, soru / cevap |
14 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet Haberciliğinde Sosyal Medyanın Önemi, Türkiye’de İnternet Haberciliği Etik Dışı Haber Örnekleri. Ölçme değerlendirme | Anlatım, soru / cevap |
15 | Makale tarama, Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru / cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çakır, D. (2018). Yeni medya ve internet gazeteciliği. Kriter Yayınları. |
Tekin, S. (2017). Dijital medya ve internet haberciliği. Nobel Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 5 | 50 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 8 | 48 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |