TR EN

İNTERNET HABERCİLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP252 İNTERNET HABERCİLİĞİ 4 2 1 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnternet haberciliği ile ilgili temel kavramları öğretmek, öğrencinin habercilik hakkında genel anlamda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu ders ile öğrencileri gazete, dergi, radyo ve televizyon ortamlarında haberin yapısı ve kavramları ile tanıştırmak, onlara bu haber türü ve uygulamaları hakkında bilgiler sunmak, farklı uzmanlık alanlarına yönelik haber konuları arasındaki ayrımı tanımlayarak habercilik türlerine ilişkin temel bilgi birikimlerinin oluşmasını sağlamak amaçlanmıştır.
İçerik: Hızlı haber iletimini kapsayan internet haberciliği doğrultusunda iletişim mesleğinin temel çıktısı olarak haber, tüm detaylarıyla incelenecek, haber değeri, haber kaynağı, haber seçimi, röportaj teknikleri, haber yazma ve haber merkezi yönetimi gibi konular ele alınacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Anlık haber iletiminin önemini ve internet haberciliğini kavrar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma Haberciliğin tanımı, İnternet Haberciliği tanımı Anlatım, soru / cevap
2 Makale tarama, Kitap okuma İnternet yayıncılığının ortaya çıkışı ve gelişimi (Dünyada ve Türkiye’ de İnternet Medyası) Anlatım, soru / cevap
3 Makale tarama, Kitap okuma İnternet haber sitelerinin yapısı, online gazetecilik Anlatım, soru / cevap
4 Makale tarama, Kitap okuma İnternet Haberciliğinin Diğer Habercilik Türlerinden Farklılıkları, Avantajları Anlatım, soru / cevap
5 Makale tarama, Kitap okuma Geleneksel Habercilik ve İnternet Haberciliği Karşılaştırması, İnternet haberi yazma ve sunma teknikleri (Ters piramit) Anlatım, soru / cevap
6 Makale tarama, Kitap okuma İnternet haberi yazma ve sunma teknikleri (Ters piramit),T Modeli, Online Piramit Tekniği Anlatım, soru / cevap
7 Makale tarama, Kitap okuma Doğrusal Yazım Modeli, Kümeleme Tekniği, Doğrusal Olmayan (Non-Linear) Teknik Kümeleme Anlatım Tekniği, Kum Saati Modeli, İnternet Haber Dilinin Özellikleri Anlatım, soru / cevap
8 - ARA SINAV -
9 Makale tarama, Kitap okuma internet medyasında haber kaynakları, Siber Kültür Anlatım, soru / cevap
10 Makale tarama, Kitap okuma Yeni Medya kavramı, Kamuoyu kavramı, oluşumu, İnternet haberciliğinde kontrol, Blog Kavramı, Bloggerlar ve Yeni Habercilik Anlatım, soru / cevap
11 Makale tarama, Kitap okuma Veri gazeteciliği, internet medyasının geleceği (abonelik sistemi, dijital habercilik ve mobil cihazlar) Anlatım, soru / cevap
12 Makale tarama, Kitap okuma Etik kavramı, Habercilik Etiği, İnternet Haberciliği ve Etik Anlatım, soru / cevap
13 Makale tarama, Kitap okuma İnternet Haberciliğinde Etik Dışı Davranışlarda Kullanılan Yöntemler (Görüntüyle oynama, Bilgi Yanılsaması, Sosyalleşme Sitelerinin Amacı Dışında Kullanım) Anlatım, soru / cevap
14 Makale tarama, Kitap okuma İnternet Haberciliğinde Sosyal Medyanın Önemi, Türkiye’de İnternet Haberciliği Etik Dışı Haber Örnekleri. Ölçme değerlendirme Anlatım, soru / cevap
15 Makale tarama, Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, soru / cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çakır, D. (2018). Yeni medya ve internet gazeteciliği. Kriter Yayınları.
Tekin, S. (2017). Dijital medya ve internet haberciliği. Nobel Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 5 50
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 6 8 48
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0