TR EN

YAYIN GRAFİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP254 YAYIN GRAFİĞİ 4 4 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SİMGE YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin masaüstü yayıncılık programı olan Adobe InDesign programının nasıl kullanılacağını ve resim ile yazıyı bir araya getirerek çoklu sayfalar tasarlaması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar, gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri,Yeni belge hazırlama, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Adobe InDesign programında sayfalar üzerinde metin alanları oluşturma; text tool, Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Swathes paneli ve Stroke paneli, Görsel unsurların sayfada kullanımı, Masterpage ve sayfaları numaralandırma, Clipping Path,Tablo yapımı, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması, Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Masaüstü yayıncılık programı olan InDesign programında yer alan menüleri tanımlar.
Masaüstü yayıncılık programında yer alan araçları kullanarak çoklu sayfalar yapar.
Belgelerin düzenlenmesi ve saklanması görevlerini yapar.
Tasarım programlarını kullanarak baskıya hazır materyal yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi, Bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
2 Makale tarama, Kitap okuma Gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Örnek gazete sayfaları üzerinden çalışmalara başlama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
3 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Başlık türleri, Başlıkların boyutlandırılması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
4 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Fotoğraf seçimi, Manşet ve Sürmanşet Anlatımı, Spor sayfalarının genel özellikleri, Sayfa düzeninde yaşanılan gelişmeler, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları Anlatım, soru / cevap, Uygulama
5 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Gazete tasarımında kullanılan diğer unsurlar, Magazin sayfalarının özellikleri, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları Anlatım, soru / cevap, Uygulama
6 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Tasarım prensipleri, Sayfa Tasarımında sık karşılaşılan sorunlar, Sayfa Kontrolü, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları Anlatım, soru / cevap, Uygulama
7 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları, projeler üzerine yorumlamalar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Ekonomi sayfalarının genel özellikleri, Ekonomi sayfaları uygulama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
10 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi 3. sayfa haber sayfalarının genel özellikleri, Turizm gazeteleri özellikleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
11 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Arka Sayfa tasarımıTablo yapımı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
12 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Kültür sanat sayfalarının genel özellikleri, Anlatım, soru / cevap, Uygulama
13 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
14 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri, proje değerlendirme Anlatım, soru / cevap, Uygulama
15 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Genel Tekrar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ambrose, G. Harris, P. (2013). grafik tasarımda sayfa düzeni. İstanbul: Literatür Yayınları.
Herkes için grafik tasarım. ( 2014 ). İstanbul: Pusula Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 3 2 6
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 5 40
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0