| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| SHP160 | RAMP EMNİYETİ VE APRON KURALLARI | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EKREM SÜZEN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Temel Ramp Hizmetleri ve Apron Emniyeti dersi havacılık sektöründe apronda çalışan personelin ramp faaliyetlerini kavramasını ve apron emniyet kuralları hakkında detaylı bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
| İçerik: | Ramp Çalışma Alanları,Ramp Hizmetleri Ekipmanları,Uçak Geliş İşlemleri,Giden Uçak için Ramp Hizmetleri,Apron Emniyeti |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek |
| Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak |
| Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür Tarama | Giriş | Anlatım-Soru Cevap |
| 2 | Literatür Tarama | Ramp Çalışma Alanları_1 | Anlatım-Soru Cevap |
| 3 | Literatür Tarama | Ramp Çalışma Alanları_2 | Anlatım-Soru Cevap |
| 4 | Literatür Tarama | Operasyonel Departmanlar ve Faaliyet Konuları, Ramp Emniyeti | Anlatım-Soru Cevap |
| 5 | Literatür Tarama | Yer Hizmeti Ekipmanları | Anlatım-Soru Cevap |
| 6 | Literatür Tarama | Olumsuz Hava Koşulları ve Uçak Altı Emniyeti Tehlikeli Madde Kuralları, Birim Yükleme Gereçlerinin Kontrolü | Anlatım-Soru Cevap |
| 7 | Literatür Tarama | Yakıt Alımı, Uçak Geliş İşlemleri | Anlatım-Soru Cevap |
| 8 | Literatür Tarama | Yükleme ve Boşaltma | Anlatım-Soru Cevap |
| 9 | Literatür Tarama | Uçak Temizlik Hizmetleri, Su ve Tuvalet Servisi | Anlatım-Soru Cevap |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür Tarama | Uçağın Gidişinde Yapılan İşlemler_1 | Anlatım-Soru Cevap |
| 12 | Literatür Tarama | Uçağın Gidişinde Yapılan İşlemler_2 | Anlatım-Soru Cevap |
| 13 | Literatür Tarama | Uçak ve Ekipman Kazaları, Safa, Havacılıkta İnsan Faktörü | Anlatım-Soru Cevap |
| 14 | Literatür Tarama | Apron Emniyeti, İş Sağlığı ve Güvenliği | Anlatım-Soru Cevap |
| 15 | Literatür Tarama | Boş Uçak, Zorunlu Dokümanlar | Anlatım-Soru Cevap |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| RAMP HİZMETLERİ SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Havaalanları Daire Baskanlığı Yayın NO: HAD/T-21 1. Baskı Kasım, 2014 |
| Apron Operasyonları Emniyet Kılavuzu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Havaalanları Daire Başkanlığı Yayını |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar.
|
5 | |||||
| 2 |
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programında yer alan terminolojiyi tanımlar/açıklar.
|
5 | |||||
| 3 |
3) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanımlar.
|
5 | |||||
| 4 |
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği kavramlarının geçmişten günümüze tarihsel sürecini açıklar.
|
5 | |||||
| 5 |
5) İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kavrar. Fonksiyonlar arası ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar.
|
0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili kavramsal tanımlamaları yapar/açıklar.
|
0 | |||||
| 2 |
Havacılık terminolojisini tanımlar/açıklar.
|
5 | |||||
| 3 |
Bilgisayarlı destek sistemlerini kullanır.
|
0 | |||||
| 4 |
Havacılık sektörünün tarihsel gelişimini bilir/anlatır.
|
5 | |||||
| 5 |
İşletme fonksiyonlarına hakim olur, bilgileri iş hayatında kullanır.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla (Havayolu şirketleri, Handling şirketleri v.s.) mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar.
|
5 | |||||
| 2 |
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında yazışma, bilgi depolama ve depolamış bilgileri bilgisayar paket programlarını amacına uygun olarak kullanır.
|
5 | |||||
| 3 |
3) Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
0 | |||||
| 4 |
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında edindiği bilgileri, uzman olan ve olmayan kişilerle, etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade ederek paylaşır.
|
5 | |||||
| 5 |
5) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların değişen çevre şartlarına adaptasyonunu sağlamak için disiplinler arası kıyaslamalarla yeni öneriler geliştirir. sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında ilgili yönetmelik ve yönergelere bilir, uygun yazışmaları yapar
|
0 | |||||
| 2 |
İlgili alanda kullanılan bilgisayar yazılımları/programları kullanır.
|
0 | |||||
| 3 |
Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır/bilgileri iş hayatında kullanır.
|
0 | |||||
| 4 |
Havacılık sektörü ile ilgili öğrendiği bilgileri başkalarına anlatım becerisi kazanır.
|
5 | |||||
| 5 |
İşletme uygulamalarını yorumlar, değerlendirir, analiz eder.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
0 | |||||
| 2 |
2) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
0 | |||||
| 3 |
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
0 | |||||
| 4 |
4) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 | |||||
| 5 |
5) Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirir; bilgi ve becerilerini sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
0 | |||||
| 2 |
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
0 | |||||
| 2 |
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
0 | |||||
| 3 |
3) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
|
0 | |||||
| 4 |
4) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 | |||||
| 5 |
5) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın ileri düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
| 6 |
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 | |||||
| 2 |
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 44 | 0 | 72 |
| Genel Toplam | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |