TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MYO299 YAZ STAJI 3 0 0 1

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor organizasyonlarının işleyişini tüm yönleriyle planlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; kurumu tanıma, Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme, örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme, Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi, Kurumda yürütülen sportif faaliyetler, İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi, Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması, Sportif organizasyonları planlama ve gözlemleme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumun vizyon ve misyon anlayışını açıklar.
Departmanların görev tanımlarını açıklar ve görev tanımının gereklerini uygular
Sportif faaliyetlerin işleyiş planını inceler ve amaca yönelik uygunluğunu değerlendirir.
Spor organizasyonlarının işleyiş ve yönetim sürecini tüm yönleriyle planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, kurumu tanıma Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
2 Gözlem raporu hazırlama Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme ve kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
3 Gözlem raporu hazırlama Kurumun örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme ve farklı departmanlar kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
4 Gözlem raporu hazırlama Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi ve kurum görevlilerini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
5 Gözlem raporu hazırlama Kurumda yürütülen sportif faaliyetleri inceleme ve faaliyet işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
6 Gözlem raporu hazırlama İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi ve işletme faaliyetlerinin değerlendirilmesi, işleyin gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
7 Gözlem raporu hazırlama Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması ve organizasyonların gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif organizasyonları planlama ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
10 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Kurum departmanlarında uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
11 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Görev tanımının belirlenmesi ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
12 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif faaliyetleri yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
13 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
14 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
15 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Donuk, B. (2016). Spor Yönetimi Sanatı. Ötüken Neşriyat, İstanbul.
Argan, M ve Basım, N. (2015). Spor Yönetimi. Detay Yayıncılık, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
3
2
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
3
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
3
4
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
3
5
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
4
2
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
4
2
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
4
3
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
4
2
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
4
3
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
3
2
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
3
2
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 4 7 28
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 4 0 28
Genel Toplam 28
Toplam İş Yükü / 25.5 1,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 1,0