| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| BLP255 | SİSTEM ANALİZ VE TASARIMI | 3 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NACİYE MACİT SEZİKLİ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MERVE NUR LUŞ |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilerin karşılaşacakları sistemleri tanıma ve bu üzerinde analiz ve tasarım yapma becerisi kazandırmayı ve bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak sektörde uygulanabilir bir projeyi tüm ayrıntılarıyla oluşturabilecektir. |
| İçerik: | Sistem kavramı, sistem hiyararşisi, sınıflandırması, sistem analizi, sistem tasarımı, girdi tasarımı, çıktı tasarımı, bilgi sistemleri, karar destek sistemleri, veri tabanı tasarımı, alana yönelik proje hazırlama |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Alana yönelik proje kapsamını bilir. |
| Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma yapar. |
| Proje raporu oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Sistem kavramı; tanımı ve bileşenleri, sistemin şematik gösterimi | Anlatım, Soru-cevap |
| 2 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Bilişim sistemleri, bilgisayara dayalı bilişim sistemleri | Anlatım, Soru-cevap |
| 3 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Yazılım yaşam-döngü modelleri | Anlatım, Soru-cevap |
| 4 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Çevik yazılım geliştirme metodolojileri ve yardımcı programlar | Anlatım, Soru-cevap |
| 5 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü (SGYD), evreleri, yaklaşımları, modelleri | Anlatım, Soru-cevap |
| 6 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Ön inceleme ve araştırma süreçleri, literatür taraması yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap |
| 7 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Planlama aşaması ve kullanılan teknikler | Anlatım, Soru-cevap |
| 8 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Analiz aşaması ve teknikleri | Anlatım, Soru-cevap |
| 9 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Akış diyagramı ve akış süreç şeması | Anlatım, Soru-cevap |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Tasarım aşaması, yapısal sistem analizi ve tasarım teknikleri | Anlatım, Soru-cevap |
| 12 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Nesneye yönelik yaklaşımla sistem analizi, kullanıcı arayüzü tasarımı | Anlatım, Soru-cevap |
| 13 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Yazılımda kalite kontrol aşamaları | Anlatım, Soru-cevap |
| 14 | - | Proje sunumları | Anlatım, Soru-cevap |
| 15 | - | Proje sunumları | Anlatım, Soru-cevap |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
| Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 3 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Web tasarımında yaygın kullanılan kavramlara hâkim olur.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Algoritma bilgisine sahip olarak bir web sitesinin kod kısmının planlamasını
yapar.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Görsel tasarım ilkelerini kullanarak Web sitelerinin görsel kısmının
planlanmasını yapar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Web sitesi hazırlamanın farklı yöntemlerini bilir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Web sitelerini veritabanı yönetim sistemleri ile entegre şekilde çalıştırabilir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kullanıcı deneyimleri hakkında bilgi toplayabilir. Topladığı bilgilerle hedef
kitleye uygun bir web sitesi yönetebilir.
Web sitelerinin temel güvenliğini sağlayabilir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 6 | 2 | 12 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 74 | 0 | 149 |
| Genel Toplam | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |