Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
VTK152 |
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ |
2 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bilgisayar ortamında veriyi organize edebilmeyi, yapısal veritabanı modelleri tasarlayabilmeyi, verinin güvenli ve etkin bir şekilde kabulü, işlenmesi ve raporlanması yetkinliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
- Veri ve organizasyonu - Mevcut veritabanı teknolojilerini tanıma - Veri modeli tasarlama - Veritabanı normalizasyonu - Veri üzerinde giriş, değişiklik, imha ve raporlama işlemleri- Toplu işlemler konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Veritabanı Tasarlamak |
Veritabanını Oluşturmak |
Veritabanında Sorgulama Yapmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dosyalama Sistemleri, Veri, Bilgi, Enformasyon ve Veri Tabanı Kavramları |
Anlatım, Uygulama |
2 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, Veri Tabanı Modelleri, Modelleri, Veri Tabanı Mimarileri |
Anlatım, Uygulama |
3 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
Veri Modelleme Aşamaları, Varlık İlişki Diyagramı |
Anlatım, Uygulama |
4 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
Normalizasyon |
Anlatım, Uygulama |
5 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak, Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek |
Anlatım, Uygulama |
6 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
Tabloları Oluşturmak, Özelliklerini Belirlemek ve Tablolara Veri Girişi Yapmak |
Anlatım, Uygulama |
7 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
DDL Sorguları Kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
DDL Sorguları Kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
10 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
DML Sorgularını Kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
11 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
DML Sorgularını Kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
12 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
DCL Sorguları Kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
13 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
DCL Sorguları Kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
14 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
Alt Program Sorguları, Transaction İşlemleri |
Anlatım, Uygulama |
15 |
Konu ile ilgili internetten araştırma yapma |
Veri Tabanı Yedekleme ve Export Etme |
Anlatım, Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Yazılımcılar İçin SQL Server 2012 ve Veritabanı Programlama, Yaşar Gözüdeli, Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Web tasarımında yaygın kullanılan kavramlara hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Algoritma bilgisine sahip olarak bir web sitesinin kod kısmının planlamasını
yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel tasarım ilkelerini kullanarak Web sitelerinin görsel kısmının
planlanmasını yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Web sitesi hazırlamanın farklı yöntemlerini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Web sitelerini veritabanı yönetim sistemleri ile entegre şekilde çalıştırabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kullanıcı deneyimleri hakkında bilgi toplayabilir. Topladığı bilgilerle hedef
kitleye uygun bir web sitesi yönetebilir.
Web sitelerinin temel güvenliğini sağlayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|