TR EN

REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP112 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 3 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmayı amaçlar.
İçerik: Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihsel gelişimi, fonksiyonları, amaçları, türleri ve ortamları; reklam modelleri, reklam ajansları, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları, reklamda etik, reklam kampanyası süreci, hedef kitle ve yaratıcılık konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini kullanır ve gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar, amacına uygun olarak tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklamın Tanımı Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamın Fonksiyonları ve Amaçları Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması Reklam Modelleri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması Reklam Türleri ve Reklam Ortamları I Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Türleri ve Reklam Ortamları II Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Ajansları + Uygulama Çalışması I Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
7 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklamda Etik + Uygulama Çalışması II Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması I (Kurum/Ürün/Hizmet Analizi, Rakip ve Pazar Analizleri) + Uygulama Çalışması III Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
10 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması II (Hedef Kitle Analizi) + Uygulama Çalışması IV Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
11 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması I (Amaçların, Yaratıcı Strateji ve Yaratıcı Fikrin Belirlenmesi) + Uygulama Çalışması V Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
12 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması II (Reklam Yazımı) + Uygulama Çalışması VI Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
13 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması III (Medya ve Bütçe Planlaması) + Uygulama Çalışması VII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
14 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Uygulama ve Ölçme-Değerlendirme Aşamaları + Uygulama Çalışması VIII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
15 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
İzgören, A. Ş. (2015) Eşikaltı Büyücüleri, İstanbul: Elma Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
0
2
Donanımların temel işlevlerini tanır.
0
3
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
0
4
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
1
5
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
0
2
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
0
3
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
1
2
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
0
3
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
1
2
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
1
2
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
1
3
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
0
2
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
0
2
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
0
3
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 10 50
Proje Hazırlama 5 10 50
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 5 25
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 183
Genel Toplam 183
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0