Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TKY101 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin; günümüzün değişen koşulları çerçevesinde kalitenin rekabet açısından önemini vurgulayarak öğrencilerde kalite bilinci ve teknikleri ile ilgili bir altyapıya sahip olması hedeflenmiştir. |
İçerik: | Dersin içeriği; Kalite, Kalite bileşenleri, Kalite kontrol, Toplam kalite yönetimi, amaçları, ilkeleri, Kalite öncüleri, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, Kalite yönetim sistemi, Yönetim yaklaşımları konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1- Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları tanımlar. (define)(1) 2- Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilmeyi yapar. 3- Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini tanımlar. (define)(1) 4- Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini tanımlar.(define) (1) 5- Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü tanımlar. (define) (1) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalitenin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Bileşenleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalitenin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalitenin Kavramsal Gelişimi: Kalite Kontrol ve Kalite Güvencesi | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yönetim Yaklaşımları: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yönetim Yaklaşımları: Modern Yönetim Yaklaşımları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Toplam Kalite Yönetimi ve Amaçları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Öncüleri ve Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yalın ve Tam Zamanında Üretim Sistemleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kaizen | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Çemberleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Güvence Sistemleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Halis, Muhsin (2016). Toplam Kalite Yönetimi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık Kıngır, Said ( 2013 ). Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
0 | |||||
2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
0 | |||||
3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
0 | |||||
4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
1 | |||||
5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
0 | |||||
2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
0 | |||||
3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
1 | |||||
2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
0 | |||||
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
1 | |||||
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
1 | |||||
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
0 | |||||
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
0 | |||||
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
0 | |||||
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 4 | 12 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 9 | 27 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |