Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITP251 | BETONARME | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste betonarme yapı elemanları ve malzeme bilgisinin, betonarme taşıyıcı sistem davranışının temel ilkelerinin açıklanması, analitik yöntem ve tasarım aşamalarının kavranması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders betonarme elemanlar, döşeme, kiriş, kolon, beton ve çelik, malzeme bilgisi, davranış eğrileri, çatlama, aderans, beton ve çeliğin beraber çalışması, kenetlenme, donatı ekleri, yükler, yüklerin birleştirilmesi, güvenlik, sınır durumlar, dikdörtgen kesitte basit eğilme, dengeli donatı, zayıf kuvvetli donatılı kesit, çift donatılı dikdörtgen kesit, tablalı kesit, basit eğilme, dikdörtgen kesitte M+N etkisi, karşılıklı etki diyagramları, dikdörtgen kesitte Mx+My+N etkisi, basit etriyeli ve fretli kolon, kesme kuvvetinin karşılanması, moment kapama diyagramı, burulma etkisi, kesme kuvveti ile burulma etkisi, narin kolon davranışı, elastik hesap kabulleri, dikdörtgen kesitte elastik hesap, çerçeve, kolon-kiriş birleşimi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Betonarme elemanlarda kullanılan malzemeleri tanır. |
Donatı ve beton arasındaki aderans ve donatıların kenetlenmesini açıklar. |
Betonarme elemanlarda basit-bileşik-eğik (M, N+M, N+Mx+My) eğilme etkileri altında davranışı ve bu etkilere göre tasarım kurallarını açıklar. |
Betonarme elemanların kesme ve/veya burulma etkileri altındaki davranışı ve bu etkilere karşı tasarım kurallarını açıklar. |
Narin kolon davranışı ve tasarım kurallarını açıklar. |
Elastik hesap yöntemini uygular. |
Donatı konstrüksiyonu çizer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Beton ve donatı çeliğinin mekanik özellikleri, Beton ve çelik sınıfları | Anlatım |
2 | Literatür Araştırması | Çatlama, aderans, beton ve çeliğin beraber çalışması, kenetlenme, donatı ekleri | Anlatım, Uygulama |
3 | Literatür Araştırması | Yükler, Yükleme Grupları ve Yük Etkileri | Anlatım, Uygulama |
4 | Literatür Araştırması | Dikdörtgen kesitte basit eğilme, parabol-dikdörtgen gerilme yayılışı, gerilme bloğu, dengeli donatı | Anlatım, Uygulama |
5 | Literatür Araştırması | Kirişlerde Taşıma Gücünün Belirlenmesi ve Boyutlama | Anlatım, Uygulama |
6 | Literatür Araştırması | Tek Donatılı, Çift Donatılı Kesitler Tablalı Kesitler | Anlatım, Uygulama |
7 | Literatür Araştırması | Tek Donatılı, Çift Donatılı Kesitler Tablalı Kesitler | Anlatım, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Araştırması | Kirişlerde Kesme Dayanımı, Sargı Donatısı | Anlatım, Uygulama |
10 | Literatür Araştırması | Dikdörtgen kesitte M+N etkisi, karşılıklı etki diyagramları | Anlatım, Uygulama |
11 | Literatür Araştırması | Dikdörtgen kesitte Mx + My + N etkisi, basit etriyeli ve fretli kolon | Anlatım, Uygulama |
12 | Literatür Araştırması | Kesme kuvveti etkisi, eğik çekme gerilmeleri , Kesme kuvvetinin karşılanması, etriye ve pliye kullanımı, moment kapama diyagram | Anlatım, Uygulama |
13 | Literatür Araştırması | Burulma etkisi, kesme kuvveti ile burulma etkisi | Anlatım, Uygulama |
14 | Literatür Araştırması | Narin kolon davranışı , Narin kolonlarda moment büyütme yöntemi, elastik hesap kabulleri | Anlatım, Uygulama |
15 | Literatür Araştırması | Elastik Tasarım | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Betonarme, U.Ersoy, G. Ozcebe, T. Tankut. |
Celep, Z., ve Kumbasar, N., "Betonarme Yapılar", İstanbul, 2009. |
TDY 2007-DBYYHY-(Deprem Yönetmeliği). |
TS 500 "Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları", TSE Türk Standartları Enstitüsü, 2000. |
TS 498 "Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri", TSE Türk Standartları Enstitüsü, 1997. |
Berktay, İ., "Betonarme 1", TMMOB İnş.Müh.Odası, İstanbul, 2003. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik,sayısal ve uygulamalı bilgileri, yapının
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulama konularında araştırma yapar ve uygun güncel teknolojileri seçer.
|
2 | |||||
2 |
"Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
|
1 | |||||
2 |
Mesleki ve etik, sorumluluk bilinci kazanma
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
|
0 | |||||
2 |
"Yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
3 | |||||
3 |
"yapımıyla ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandırma becerisi
|
1 | |||||
4 |
"Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
|
4 | |||||
5 |
"Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi
|
1 | |||||
6 |
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak
|
1 | |||||
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
|
2 | |||||
3 |
"Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
" Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi ve ülkemiz ve Dünyadaki güncel sorunları bilme,
|
2 | |||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri geliştirir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |