| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ITP253 | ÇELİK YAPILAR | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AHMET YAVUZ ŞAHİN |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Çelik yapıların temel özelliklerini ve hesap mantığını öğrenerek, çelik yapılarda taşıyıcı elemanların ve basit birleşimlerin hesaplarını yapabilme. |
| İçerik: | Çelik yapıların tarihçesi , Çelik yapıların kullanılma alanları , Malzeme olarak çelik, Çelik yapıların boyutlandırma esasları , Güvenlik, yükler ve yükleme durumları , Birleşimler ve birleşim araçları , Perçinli ve Bulonlu birleşimler , Kaynaklı birleşimler , Çekme çubukları , Çekme çubuklarının ekleri , Basınç çubuklarının hesabı , Tek parçalı basınç çubukları , Çok parçalı basınç çubukları , Birinci grup çok parçalı basınç çubukları , Basınç çubuklarında ara ağlantıların hesabı , İkinci ve üçüncü grup çok parçalı basınç çubukları , Eğilme çubuklarının hesabı , Hadde profilleri ile düzenlenen eğilme çubukları , Eğilme çubuklarının ekleri , Takviyeli hadde profilleri ile düzenlenen eğilme çubukları , Bileşik eğilme, Kafes kirişler , Çatı makaslarının hesabı , Çatılarda stabilite bağları ve birleşim detayları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Çelik malzeme ve birleşim araçlarını tanır. |
| Çelik yapılarda yükleri tanır ve farklı yükleme kombinasyonlarını oluşturur. |
| Çekmeye, basınca ve eğilmeye çalışan yapısal çelik elemanlarını boyutlandırır ve stabilite tahkiklerini yapar |
| Çelik birleşim elemanları kullanarak çelik birleşim detaylarını belirler |
| Kiriş, kafes kiriş ve stabilite bağlantılarını boyutlandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Çelik malzemeye ait genel bilgiler | Anlatım |
| 2 | Literatür Araştırması | Hesap yöntemleri, yükleme çeşitleri | Anlatım ve soru çözümü |
| 3 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları | Anlatım ve soru çözümü |
| 4 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Bulonlu Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
| 5 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Bulonlu Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
| 6 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Kaynaklı Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
| 7 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Kaynaklı Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
| 8 | Literatür Araştırması | Çelik yapılarda kullanılan birleşim araçları (Kaynaklı Birleşimler) | Anlatım ve soru çözümü |
| 9 | Literatür Araştırması | Çekme Çubukları | Anlatım ve soru çözümü |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür Araştırması | Çekme çubuklarında ek hesabı | Anlatım ve soru çözümü |
| 12 | Literatür Araştırması | Tek parçalı ve çok parçalı basınç çubukları | Anlatım ve soru çözümü |
| 13 | Literatür Araştırması | Yapma kolon ve kirişler | Anlatım ve soru çözümü |
| 14 | Literatür Araştırması | Ankastre ve basit şekilde oluşturulan birleşimlerin kaynaklı ve perçinli hesapları | Anlatım ve soru çözümü |
| 15 | Literatür Araştırması | Çelik çatıya ait elemanların tanımı ve hesap şekilleri, çelik yapılardaki stabilite bağlantıları | Anlatım ve soru çözümü |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
"İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik,sayısal ve uygulamalı bilgileri, yapının
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
"Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili uygulama konularında araştırma yapar ve uygun güncel teknolojileri seçer.
|
3 | |||||
| 2 |
"Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
"Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
|
4 | |||||
| 2 |
Mesleki ve etik, sorumluluk bilinci kazanma
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
"Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
|
1 | |||||
| 2 |
"Yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
4 | |||||
| 3 |
"yapımıyla ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandırma becerisi
|
3 | |||||
| 4 |
"Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
|
4 | |||||
| 5 |
"Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi
|
1 | |||||
| 6 |
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak
|
1 | |||||
| 2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
|
1 | |||||
| 3 |
"Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
" Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi ve ülkemiz ve Dünyadaki güncel sorunları bilme,
|
3 | |||||
| 2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri geliştirir.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 32 | 0 | 126 |
| Genel Toplam | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |