TR EN

YABANCI DİL I (İNG.) DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL101 YABANCI DİL I (İNG.) 1 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizcenin aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Belirli-Belirsiz edatları açıklar.
Belirli-Belirsiz edatları yazma becerilerinde kullanır.
Farklı zamanları kullanarak cümle yapıları tasarlar.
Geniş zamanı kullanarak cümle kurar.
Şimdiki zamanı kullanarak cümle kurar.
Geçmiş zamanı kullanarak cümle kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Video İzleme, Okuma İnsanlarla Tanışma ve Kendini Tanıtma; Sıfatlar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
2 Video İzleme, Okuma Aile Hakkında Konuşmak; Olmak/ Bu-Şu/ Bunlar-Şunlar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
3 Video İzleme, Okuma Meslekler; Özne Zamirleri- İyelik Sıfatları Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
4 Video İzleme, Okuma Ülkeler, Milletler, İngilizce Alfabe ve Rakamlar; Tekil-Çoğul Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
5 Video İzleme, Okuma Günlük rutinler; Geniş Zaman, Sıklık Zarfları Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
6 Video İzleme, Okuma Kişileri ve Vücut Parçalarını Açıklama; Şimdiki Gelecek Zaman Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
7 Video İzleme, Okuma Belirli ve Belirsiz Edatlar; Bir- sıfatsız Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
8 - ARA SINAV -
9 Video İzleme, Okuma Genel Tekrar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
10 Video İzleme, Okuma Yiyecek ve İçecekler, Tarif Vermek; Sayılabilir ve Sayılamayan İsimler Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
11 Video İzleme, Okuma Miktar Açıklamaları; Bazı- biraz, ne kadar. Miktar Belirleyiciler; biraz, az, çok, fazla, Tarif Vermek Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
12 Video İzleme, Okuma Basit Geçmiş Zaman Fiili; Geçmiş Zaman Kipleri Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
13 Video İzleme, Okuma Düzenli ve Düzensiz Fiillerle Basit Geçmiş Zaman Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
14 Video İzleme, Okuma Geçmiş Zamanda Alışkanlıklarla Alıştırma Yapmak Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
15 Video İzleme, Okuma Genel Tekrar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik,sayısal ve uygulamalı bilgileri, yapının
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulama konularında araştırma yapar ve uygun güncel teknolojileri seçer.
0
2
"Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
0
2
Mesleki ve etik, sorumluluk bilinci kazanma
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
0
2
"Yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
0
3
"yapımıyla ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandırma becerisi
0
4
"Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
0
5
"Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi
0
6
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak
0
2
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
0
3
"Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
" Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi ve ülkemiz ve Dünyadaki güncel sorunları bilme,
0
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri geliştirir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0