Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT152 | FİNANSAL MATEMATİK | 4 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURCU DEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşletmelerde etkin bir finans politikasının oluşturulabilmesi, uygun yatırım ve finansman kararlarının alınabilmesi için gerekli alt yapıya ilişkin matematik bilgilerinin verilmesidir. |
İçerik: | Basit Faiz, Basit İskonto, Basit Faiz ve Basit İskonto Oranlarının Dönüşümü, Bileşik Faiz, Bileşik İskonto, Bileşik Faiz ve Bileşik İskontoyu karşılaştırılması, Basit Faiz ve Bileşik Faizi karşılaştırılması, Anüitelere ( Periyodik ödemeler, taksitler) Giriş, Anüitenin Toplam Değeri, Peşin Anüiteler, Geciktirilmiş ( Tehirli ) Anüiteler, Amortisman Hesapları, Tahvil Hesaplamaları, Ölüm Sigortası - Ölüm Anüiteleri konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Oran - Orantı kavramlarını tanır. Orantı çeşitlerini tanır ve örnekler çözer. |
Yüzde hesaplamaları yapar. Kâr-Zarar Problemleri çözer. |
Basit Faiz kavramını tanımlar, Basit Faiz oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Basit Faiz örnekleri çözer. Basit İskonto kavramını tanımlar, Basit İskonto oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Basit İskonto örnekleri çözer. |
Bileşik Faiz kavramını tanımlar, Bileşik Faiz oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Bileşik Faiz örnekleri çözer. Bileşik İskonto kavramını tanımlar, Bileşik İskonto oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Bileşik İskonto örnekleri çözer. |
Toplam Anüiteler (Periyodik ödemeler, taksitler) ve Peşin Anüite hesaplamaları yapar, Geciktirilmiş (Tehirli) Anüiteleri tanır ve Çeşitli Anüite örnekleri çözer. |
Anüiteler yardımıyla Amortisman hesapları yapar, tablosunu çizer. |
Tahvil hesaplamaları yapar, tablosunu çizer. |
Ölüm Sigortası ve Ölüm Anüiteleri hesaplamaları yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Oran - Orantı | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
2 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Yüzdeli İşlemler ve Kâr-Zarar Problemleri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
3 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Basit Faiz | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
4 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Basit İskonto, basit iskonto oranı | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
5 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Bileşik Faiz - Bileşik İskonto | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
6 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Bileşik Faiz ve Bileşik İskontoyu karşılaştırılması | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
7 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Basit Faiz ve Bileşik Faizi karşılaştırılması | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Anüitelere ( Periyodik ödemeler, taksitler) Giriş | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
10 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Anüitenin Toplam Değeri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
11 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Peşin Anüiteler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
12 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Geciktirilmiş ( Tehirli ) Anüiteler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
13 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Amortisman Hesapları | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
14 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Tahvil Hesaplamaları | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
15 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Ölüm Sigortası - Ölüm Anüiteleri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kul,F. ve Sucu,M.(2015).Finans Matematiği. Nobel Akademik Yayıncılık; Facsimile. baskı.ISBN-10: 6051339027. ISBN-13: 978-6051339023. Çankaya/Ankara |
İşbilir,U.(2013).Herkes İçin Finansal Matematik. Cinius Yayınları; 1. baskı. ISBN-10: 6051276939. ISBN-13: 978-6051276939. Cağaloğlu/İstanbul |
Bakır,H.(2006). Örnek Uygulamalarla Temel Finansal Matematik. Detay Yayıncılık. ISBN: 9789758969609 . Çankaya/Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortaöğretim düzeyinde kazanmış olduğu yeterliliklere dayalı olarak kendi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, kaynakları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
||||||
2 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Karar, uygulama ve davranışlarında dış ticaret alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
|
||||||
2 |
Dış Ticaret alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
||||||
2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
||||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
||||||
2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
||||||
3 |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
|
||||||
2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
||||||
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak Dış Ticaret alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
||||||
4 |
Dış Ticaret alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
|
||||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |