Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DTP154 | TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURCU DEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile dış ticaret bölümü öğrencilerinin, Türkiye ekonomisini makro ölçekte anlamasını sağlamak ve bununla birlikte Avrupa Birliği'ni kurumsal çerçevede öğrendikten sonra Birlik ve Türkiye arasındaki ekonomik ilişkileri anlamasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, Küreselleşme Çağında Osmanlı Ekonomisi, Osmanlı İmparatorluğu'nun 19. Yüzyıl Çevre Ülkeleri Arasındaki Yeri, Dünya İktisadi Bunalımı ve 1930'lara Yeniden Bakış, Türkiye'de Tarım ve İktisadi Gelişme, 1880-2000, İthal İkamesi, Döviz dar boğazları ve Türkiye, 1947-1979, Dünyada ve Türkiye'de İktisadi Büyüme, 1820-2005, Osmanlı'dan Cumhuriyete Kişi Başına Üretim ve Milli Gelir, 1907-1950, Türkiye'de Fiyatlar ve Ücretler, 1820-2005, Avrupa Birliği Tarihçesi, Avrupa Birliği’nin Genişlemesi, Avrupa Birliği Konseyi, Avrupa Birliği Parlamentosu, Avrupa Komisyonu, Avrupa Adalet Divanı, Avrupa Birliği Zirvesi, Avrupa Merkez Bankası, Avrupa Sayıştayı, Avrupa Yatırım Bankası, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye ekonomisinin tarihsel sürecini yıllar bazında açıklar. (explain) (2) |
Türkiye ekonomisinin gelişimini dünyadaki gelişmelere paralel olarak, tarihsel gerçekliğini de dikkate alarak analiz eder. (analyze) (4) |
Avrupa Birliği, tarihi ve genişlemesini tanımlar. (identify) (2) |
Avrupa Birliği ve Türkiye arasındaki ilişkilerin gelişimini açıklar. (explain) (2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuması | Derse Genel Giriş, Beklentilerin Anlatılması ve Cumhuriyetin Kuruluş Yılları Öncesi Osmanlı'da Ekonomik Durum, | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Okuması | Cumhuriyetin Kuruluş Yılları, Devletçilik Dönemi | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Okuması | 2. Dünya Savaşı Yılları ve Sonrası Ekonomik Düzen, Liberal Ekonomi Politikaları ve Dış Ticarette Kontrol Politikalarına Dönüş | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Okuması | 1960-1980 Planlı Kalkınma Dönemi1980-1989 İhracata Dayalı Sanayileşme Dönemi | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Okuması | 1990'lı Yıllarda Ekonomik Düzen2000'li Yıllarda Ekonomik Düzen | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Okuması | Türkiye-AB İlişkileri | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Okuması | Genel Değerlendirme | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | Türkiye-AB Gümrük Birliği : İçerik ve Uygulama | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Okuması | Türkiye-AB Ortaklık İlişkisinin Kurumsal Yapısı, Tam Üyelik Sürecinde Üyelik Kriterleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Okuması | Türkiye AB İlişkilerinin Mevcut Durumu ve Geleceği | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Okuması | AB Üyesi Önemli Ekonomiler ve Türkiye ile İlişkileri : Almanya, Hollanda | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Okuması | AB Üyesi Önemli Ekonomiler ve Türkiye ile İlişkileri : Fransa , İsveç | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Okuması | AB Üyesi Önemli Ekonomiler ve Türkiye ile İlişkileri : Avusturya , İtalya | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Okuması | AB Üyesi Ülkeler ile Genel Olarak İlişkiler | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
PAMUK, Ş. (2007). Osmanlıdan Cumhuriyete Küreselleşme, İktisat Politikaları ve Büyüme. |
KEPENEK, Y., & YENTÜRK, N. (1994). Türkiye Ekonomisi (Vol. 99). Remzi Kitabevi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
TELLİ, R., (2016). Türkiye Ekonomisi ve Avrupa Birliği. Ekin Basım Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortaöğretim düzeyinde kazanmış olduğu yeterliliklere dayalı olarak kendi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, kaynakları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
3 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Karar, uygulama ve davranışlarında dış ticaret alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
3 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
3 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
1 | |||||
3 |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
|
4 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
4 | |||||
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak Dış Ticaret alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
4 | |||||
4 |
Dış Ticaret alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 4 | 12 |
Ödev | 13 | 3 | 39 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |