| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| DTP251 | ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR | 3 | 2 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURCU DEMİR |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi GONCA YILMAZ |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu ders ile dış ticaret bölümü öğrencilerinin, küresel iktisadi sistemde uluslararası ekonomik kuruluşların neler olduğunu ve bu örgütlerin nasıl çalıştığını anlamasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Bu dersin içeriği, uluslararası ekonomik kuruluşların kökenini, yapısını, ve işleyişini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Küresel sistemde yer alan uluslararası kuruluşları örneklerle gösterir. (illustrate) (3) |
| Bölgesel ekonomik bütünleşmeleri kuruluş amaçları, işlevlerine göre tanımlar. (describe) (2) |
| Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü, Uluslararası Para Fonu ile ilgili bilgileri bölgesel çerçevede analiz eder. (analyze) (4) |
| Uluslararası sistemde tanınan ekonomik örgütlenme biçimlerini tarihsel perspektifleri ile açıklar. (explain) (2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür Taraması | Küresel Ekonomide Uluslararası Kuruluşlar | Anlatım, Tartışma |
| 2 | Literatür Taraması | Birleşmiş Milletler Sistemi | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Literatür Taraması | Uluslararası Para Fonu | Anlatım, Tartışma |
| 4 | Literatür Taraması | Dünya Bankası Grubu | Anlatım, Tartışma |
| 5 | Literatür Taraması | Dünya Ticaret Örgütü | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Literatür Taraması | Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü ve Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı | Anlatım, Tartışma |
| 7 | Literatür Taraması | Genel Değerlendirme | Anlatım, Tartışma |
| 8 | Literatür Taraması | Bölgesel Ekonomik Bütünleşmeler | Anlatım, Tartışma |
| 9 | Literatür Taraması | İktisadi Entegrasyonun Etkileri | Anlatım, Tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür Taraması | Amerika Kıtasındaki Entegrasyonlar | Anlatım, Tartışma |
| 12 | Literatür Taraması | Avrupa Kıtasındaki Entegrasyonlar | Anlatım, Tartışma |
| 13 | Literatür Taraması | Diğer Kıtalardaki Entegrasyonlar | Anlatım, Tartışma |
| 14 | Literatür Taraması | Diğer Kıtalardaki Entegrasyonlar | Anlatım, Tartışma |
| 15 | Literatür Taraması | Genel Değerlendirme | Anlatım, Tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| YARDIMCI, P. (2014). Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar. Ankara: Detay Yayıncılık. |
| KARLUK, S. R. (2014). Küreselleşen Dünyada Uluslararası Kuruluşlar. İstanbul: Beta Yayınları. |
| DAM, M. M. (2016). Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar. İstanbul: Alter Yayıncılık. |
| ENGİN ÖZTÜRK, M. B. (2016). Uluslararası Ekonomik Entegrasyonlar ve Kuruluşlar. Bursa: Ekin Basım Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ortaöğretim düzeyinde kazanmış olduğu yeterliliklere dayalı olarak kendi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, kaynakları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dış Ticaret alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
||||||
| 2 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Karar, uygulama ve davranışlarında dış ticaret alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
|
||||||
| 2 |
Dış Ticaret alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
||||||
| 2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
||||||
| 3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dış Ticaret alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
||||||
| 2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
||||||
| 3 |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
|
||||||
| 2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
||||||
| 3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak Dış Ticaret alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
||||||
| 4 |
Dış Ticaret alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dış Ticaret alanı alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
|
||||||
| 2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 3 | 30 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 10 | 3 | 30 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 1 | 3 | 3 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 62 | 0 | 182 |
| Genel Toplam | 182 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |