TR EN

NUTRITIONAL EPİDEMIOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY348E NUTRITIONAL EPİDEMIOLOGY 6 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme epidemiyolojisi ve halk sağlığı sorunları, diyetisyenin politika planlamasındaki rolü, hastalık epidemiyolojisindeki araştırma yöntemleri ve çeşitli hastalıkların epidemiyolojisine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Epidemiyoloji, beslenme epidemiyolojisi, risk grupları, protein- enerji malnütrisyonu, emzirme politikaları, obezite, diyabet, kardiyovasküler hastalıklar, kanser, kemik hastalıkları, diş çürükleri, vitamin ve mineral yetersizlikleri epidemiyolojisi, dünyada ve ülkemizde uygulanan beslenme plan ve politikaları ve epidemiyolojik çalışmaların planlanması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Epidemiyoloji ve beslenme epidemiyolojisini tanımlar.
Beslenme sorunları ve risk grupları açısından besin ve beslenme politikalarının önemini savunur.
Beslenme epidemiyolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar ve uygular.
Diyetisyenin halk sağlığının geliştirilmesindeki rolünü ve beslenme politikalarının planlanması ve yönetimindeki yerini açıklar.
Protein enerji malnütrisyonunu ve epidemiyolojisini açıklar.
Obeziteyi ve epidemiyolojisini inceler.
Diyabet ve epidemiyolojisini ana hatlarıyla belirtir.
Kardiyovasküler hastalıklar ve epidemiyolojisini tanımlar.
Kanser ve epidemiyolojisini analiz eder.
Kemik hastalıkları ve epidemiyolojisini ilişkilendirir.
Diş çürükleri ve epidemiyolojisini açıklar.
Vitamin ve mineral yetersizlikleri ve epidemiyolojisini açıklar.
Dünyada ve Türkiye'de uygulanan beslenme politikalarını analiz eder ve bu politikaları halk sağlığı ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Epidemiyoloji ve beslenme epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme epidemiyolojisinde araştırma yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma PEM ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Obezite ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyabet ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kardiyovasküler hastalıklar ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kanser ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kemik hastalıkları ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diş çürükleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Vitamin eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Vitamin eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Mineral eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Mineral eksiklikleri ve epidemiyoloji Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Dünyada ve ülkemizde uygulanan beslenme plan ve politikaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gibson, R. S. (2005). Principles of nutritional assessment. Oxford University Press.
Preedy, V. R., Watson, R. R., & Martin, C. R. (Eds.). (2010). Handbook of behavior, food, and nutrition [Electronic book]. Springer.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0