TR EN

PRE-SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY243E PRE-SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan öğretim programların ve planların analizi, tasarımı ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Program geliştirmenin temel ilkeleri, MEB 2013 Okul Öncesi Program Kılavuzu'nun tanıtımı, kılavuzun uygulama eklerinin kullanımı, program kılavuzuna göre okul öncesi eğitimin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, MEB 2013 OBADER Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi, MEB EBA: Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu Analizi, Erken çocukluk döneminde dünyada yaygın olarak kullanılan eğitim programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğretim programının temel bileşenlerini açıklar.
Okul öncesi eğitiminde kullanılan yenilikçi öğretim yöntemlerini inceler
MEB Program uygulama eklerini yönergelerine uygun şekilde organize eder.
MEB Okul öncesi müfredatına uygun günlük-aylık eğitim akışı planlar.
Kavram-kazanım tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler.
Gelişim gözlem formunu MEB Okul öncesi müfredatına uygun olarak oluşturur.
MEB OBADER 2013 Kılavuzunu okul öncesi eğitimini desteklemek üzere değerlendirir.
MEB EBA Etkinlik Havuzunu öğretim programı geliştirmek üzere inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma Ders hakkında genel bilgi Soru-cevap, anlatım
2 Bireysel araştırma Erken çocukluk eğitiminde program Anlatım, soru-cevap
3 Bireysel araştırma Erken çocukluk eğitiminde program Anlatım, soru-cevap
4 Bireysel araştırma Gelişimsel uygun uygulamalar ve kalite Anlatım, soru-cevap
5 Bireysel araştırma Bütünleştirilmiş program, Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap
6 Bireysel araştırma Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap, grup olma, beyin fırtınası
7 Bireysel araştırma Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap, grup olma, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Türkiye'de okul öncesi eğitim programı (0-36 aylık çocuklar için) Anlatım, soru-cevap, grup olma, beyin fırtınası
10 Bireysel araştırma Program modelleri - Montessori Anlatım, soru-cevap, gösterim
11 Bireysel araştırma Program modelleri - High Scope, Regio Emilia Anlatım, soru-cevap, gösterim
12 Bireysel araştırma Program modelleri - Waldorf, STEM Anlatım, soru-cevap, gösterim
13 Bireysel araştırma Program modelleri - Head Start Anlatım, soru-cevap, gösterim
14 Bireysel araştırma Proje yaklaşımı Anlatım, soru-cevap, gösterim
15 Bireysel araştırma Etkinlik paylaşımları Anlatım, soru-cevap, gösterim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

MEB, 2013. Okul Öncesi Eğitim Programı.
MEB, 2013. OBADER. Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi MEB, EBADER. Okul Öncesi Etkinlik Havuzu.
http://okuloncesi.eba.gov.tr/ Çelik, N., Daşcan Ö. 2017. Son Değişikliklerle Okul Öncesi eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: ANI Yayıncılık.
Zembat, R. Tunçeli, H. İ. Yavuz, E, A. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
5
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
5
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
5
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
4
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
4
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 6 72
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 5 35
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0