Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY410E | UROLOGY NURSING | 8 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Üroloji hemşireliği, hemşirelik tanısı, planlama, uygulama, değerlendirme ve diğer sağlık profesyonelleri ile etkili iletişim hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Üroloji Hemşireliği, Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Enfeksiyonları, Üriner Sistem Yaralanmaları, Üriner Sistem Taş Hastalıkları, Üriner Sistem Tümörleri, Üriner İnkontinans, Erkek Üreme Sistemi Hastalıkları, Kadın Üreme Sistemi Hastalıkları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üroloji hemşireliğinin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
Üroloji hastasının ameliyat öncesi, sırası ve sonrası hemşirelik sürecini uygular. |
Yaşlı ve çocuklarda idrar kaçırma ile ilgili önlemleri uygular. |
Üriner sistemle ilgili sağlıklı/hasta bireylere hemşirelik bakımı uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üroloji Hemşireliği | Anlatım |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem Enfeksiyonları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem Yaralanmaları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem Taş Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem Tümörleri ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem Diversiyonları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Erkek Üreme Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Prostat Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Üreme Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yaşlılarda İdrar Kaçırma ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuklarda İdrar Kaçırma ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuklarda Miksiyon Bozuklukları | Anlatım |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Transplantasyonunda Temel İlkeler | Anlatım |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Böbrek Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özbaş A (2011). Üriner diversiyonda bakım (içinden:) N. Akyolcu, G. Aksoy, N. Kanan. (Editörler) Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi Yayıncılık LTd. Şti, İstanbul ss.110-115. (ISBN-978-605-55-07-04-6. |
Karadakovan A, (2010). Üriner Sistemin Değerlendirilmesi Içinde A. Karadakovan ve F.A. Aslan (Ed), Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Adana Nobel Kitabevi, S.905-.918 |
Lemone P, Burke K.(2008): Medical-Surgical Nursing. Critical Thinking in Client Care.4th ed. Person Prentice Hall,830-879 |
Erdil F., Özhan Elbaş N. (1999). Ürogenital Sistem Cerrahisi. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği. 72 Tasarım Ofset. Ankara. S. 369-432 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |