Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ETY446 | BİTİRME TEZİ | 8 | 2 | 1 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BEYZA ASLI BİLSEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencinin ergoterapi bilgi, beceri ve davranışını bir proje geliştirerek göstermesi, geliştirilen proje içinde araştırma, analiz, uygulama yapmayı öğrenmesi ve sonuçları doğru yöntemlerle sunması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bitirme tezinin hazırlanması hakkında genel bilgi, uygun nitel veya nicel yöntemin kullanılması, bitirme tezi için toplanılan verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması, bitirme tezi yazılarak sunulması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kişi merkezli yaklaşımı kullanarak ergoterapi teorileri ile ilişkili biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyal ve teknolojik bilimlerden edindiği bilgileri sentezler ve proje yapar. |
Eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgiler ışığında literatür taraması yapar ve ergoterapi yöntemlerini ve istatistiksel analizlerini uygular. |
Araştırma bulgularını yorumlar, analiz eder, tez halinde rapor yazar ve tezini sunar. |
Araştırması için gerekli etik kurul başvuru sürecini gerçekleştirir. |
Araştırmasını bilimsel kongrelerde ve dergilerde sunulmak ve yayınlanmak üzere hazırlar. |
Akademik danışmanı ile uyum için çalışarak projesini tamamlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Bitirme tezi hakkında genel bilgi | Bireysel danışmanlık |
2 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür bilgilerinin toplanması | Bireysel danışmanlık |
3 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür bilgilerinin toplanması | Bireysel danışmanlık |
4 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür bilgilerinin ve verilerin toplanması | Bireysel danışmanlık |
5 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Verilerin toplanması | Bireysel danışmanlık |
6 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Verilerin toplanması | Bireysel danışmanlık |
7 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | İstatistiksel analiz | Bireysel danışmanlık |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | İstatistiksel analiz | Bireysel danışmanlık |
10 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Bulguların yorumlanması | Bireysel danışmanlık |
11 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Bulguların yorumlanması | Bireysel danışmanlık |
12 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tezin yazılması | Bireysel danışmanlık |
13 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tezin yazılması | Bireysel danışmanlık |
14 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tezin sunumu | Bireysel danışmanlık |
15 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tezin raporu | Bireysel danışmanlık |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bahşişoğlu, H. K. (2001). İnternet Kaynakları: Tez Çalışması ve Yazımı. Bilgi Dünyası, 2(2), 256-264. |
Deniz, K. E. M. A. L. E. T. T. İ. N., & Karagöl, E. (2017). Akademik yazma açısından tez yazım kılavuzları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 287-312. |
KAN, M. O. (2017). Türkiye’de akademik yazma alanında yapılan lisansüstü tezler. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1037-1048. |
SEVİLMİŞ, U. B. (2020). Tez Nasıl Yazılır?. |
Toprak, Z. (2017). Türkiye’de akademik yazı: İntihal ve özgünlük. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 34(2), 1-12. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
|
5 | |||||
2 |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
5 | |||||
3 |
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 10 | 1 | 10 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 53 |
Genel Toplam | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |