Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY141 | ANATOMİ | 1 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnsan anatomisinin sistematik ve fonksiyonel yapısına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Anatomiye giriş ve terminoloji, anatominin tanımı, genel bölümleri, temel kavramlar, hücre, anatomik terimler, kranium, iskelet sisteminin devamı, eklemler, kaslar, dolaşım sistemi, endokrin sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, üreme sistemi, sinir sistemi ve 5 duyu. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan vücudundaki sistemlerin yapısal organizasyonu ve işlevlerini tartışır. |
İnsan anatomisi bilgilerini işlev ve hastalık ile ilgili soruları çözmek için uygular. |
Anatomiyle ilgili temel kavramları açıklar. |
Anatomik terimlere ilişkin hakimiyeti artar. |
Hücre yapısını açıklar. |
Hücrenin anatomik yapısı ile fizyolojik işlevi arasında ilişki kurar. |
Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapıları arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Kemik kas ve eklemlerin birbirine etkisini açıklar. |
Vücudun bölümleri ile mekaniği arasında ilişki kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Anatomi Terminolojisi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Anatomiye giriş, Kemikler | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Kemikler | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Eklemler, Kaslara Giriş | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Kaslar(Baş-Boyun) ve Gövde Kasları, Alt ve Üst Ekstremite Kasları | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Dolaşım Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Sindirim Sistemi (Sindirim kanalı) | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Sindirim Sistemi (Sindirime Yardımcı Organlar), Solunum Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Üriner Sistem, Erkek ve Kadınlarda Genital Sistem | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Endokrin Sistem | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Sinir Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Özel Duyu Organları (Deri ve oluşumları, koku, tat ve görme organı) | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Özel Duyu Organları (İşitme ve denge organı) | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Genel tekrar | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Arifoğlu, Y.(2016). Her Yönüyle Anatomi. İstanbul: İstanbul Tıp. |
Süzen, B.(2015). İnsan Anatomisine Giriş.(2. Baskı) İstanbul:Nobel |
Yıldırım, M.(2017). İnsan Anatomisi Atlası. İstanbul: Nobel. |
Urban&Fischer F. Paulsen, J. Waschke.(2019).Sobotta İnsan Anatomisi Atlas Türkçe.İstanbul:Medipres Yayıncılık |
Yıldırım, M.(2018). Resimli İnsan Anatomisi. (5.Baskı) İstanbul: Nobel. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perfüzyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
4 | |||||
2 |
Hastayı monitörize edip, gerektiğinde uygun ilaçları uzman doktor ve anestezi teknikeri gözetiminde hazırlayıp kardiyopulmoner bypass sistemine uygulayabilir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kalp-akciğer makinesini ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını ve uygulamasını yapabilir.
|
2 | |||||
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle temel düzeydeki bilgi ve becerilerini güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kalp Akciğer Makinesi ve benzeri destek cihazlarını hazırlayıp kullanabilme gibi Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir
|
3 | |||||
2 |
Takımı ile uyumlu çalışarak, bireysel sorumlulukları yerine getirebilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 79 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |