Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY443 | SEMİNER | 7 | 2 | 1 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mesleki konularda araştırma yapma, kaynakları inceleme, sunum becerilerini geliştirme ve elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirmeye yönelik bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kaynak tarama ve sunum teknikleri, seminer konularının belirlenmesi, mesleki konulara ilişkin kapsamlı kaynak taraması yapılması, ana başlıkların belirlenmesi, hazırlanan sunum ve raporların sınıf ortamında detaylı bir şekilde sunulması ve raporun derinlemesine tartışılması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Beslenme ve diyetetik alanına uygun seminer konusu seçer. |
Seminer konusuna uygun kaynakları seçer ve okur. |
Proje yazım kurallarını takip eder ve proje üzerinde çalışır. |
Kanıta dayalı sağlık çalışmalarının nasıl yapılacağını açıklar. |
Son bilimsel çalışmaları takip eder. |
Konuya genel bir bakış sağlayan, ilgili son bilimsel çalışmaları raporlar. |
Araştırma sonuçlarını kullanarak etkili bir bilimsel sunum hazırlar ve sınıf arkadaşları ile paylaşır. |
Araştırma konusu ile ilgili yorumları inceler ve tepki verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Oryantasyon, Etkili Seminer Yazımı ve Sunumu | Anlatım, Tartışma, Sunum |
2 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür Taraması ve Konu Belirleme | Anlatım, Tartışma, Sunum |
3 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
4 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
5 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
6 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
7 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
10 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
11 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
12 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
13 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
14 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
15 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Glasman-Deal, H. (2009). Science research writing for non-native speakers of English: A guide for non-native speakers of English. World Scientific Publishing Company. ProQuest Ebook Central. |
Bailey, S. (2017). Academic writing: A handbook for international students. Taylor & Francis Group. |
Kıncal, R. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayınları. |
East Carolina University. (2010). APA style guide (6th ed.). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 7 | 2 | 14 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 57 |
Genel Toplam | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |