TR EN

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY244 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 4 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişimin temel ilke, kavram ve kuramları çerçevesinde, erken çocukluk döneminde, farklı gelişim alanlarının ve bu alanlardaki gelişimsel ilerlemelerin değerlendirilmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Gelişimsel dönemler, insan gelişimine yaşam boyu bakış açısı ve gelişimin doğası , gelişim kuramları ve gelişim araştırmaları, gelişimin biyolojik temelleri, doğum öncesi gelişim, doğum, bebeklik döneminde gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim, orta ve son çocukluk döneminde gelişim, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik, ileri yetişkinlik.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan gelişimi ile ilgili kuramları açıklar.
Yaşam boyu gelişimi, genlerin kalıtımın ve çevrenin etkilerini tartışır.
Doğum öncesinden doğuma kadar olan süreci ilişkilendirir.
Bebeklikteki gelişim alanlarını tanımlar.
Orta ve geç çocukluk dönemindeki gelişim alanlarını ilişkilendirir.
Ergenlik dönemindeki değişimleri açıklar.
Ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş sürecini anlatır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Gelişim Psikolojisinin Temel Konuları, Yaşam Boyu Bakış Açısı Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Literatür Tarama Doğum Öncesi Gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama Doğum ve Erken Bebeklik Dönemi Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Erken Çocukluk Dönemi: Sosyal,Duygusal Fiziksel, Bilişsel Gelişim Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Orta ve Geç Çocukluk Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim, Fiziksel, Bilişsel Gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay,
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bebeklik ve Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay,
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bebeklik ve Çocukluk dönemi Psikopatolojileri 2 Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Ergenlik sosyal,duygusal ve bilişsel gelişim Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma Ergenlik dönemi psikopatolojileri 1 Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi,
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması Ergenlik dönemi Psikopatolojileri 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Yaratıcı Çalışma Yöntemi,
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Genç Yetişkinlik Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay,
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Orta Yetişkinlik Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
14 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma İleri Yetişkinlik, Ölüm,ölmek ve Yas Anlatım, Örnek Olay
15 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Santrock J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Bacanlı, H. Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.
Şenol S. (2003). Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı. Nobel kitabevi. Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
5
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
5
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
3
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0