Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY243 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan öğretim programlarının ve planların analizi, tasarımı ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Program geliştirmenin temel ilkeleri, MEB 2013 Okul Öncesi Program Kılavuzu'nun tanıtımı, kılavuzun uygulama eklerinin kullanımı, program kılavuzuna göre okul öncesi eğitimin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, MEB 2013 OBADER Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi, MEB EBA: Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu Analizi, Erken çocukluk döneminde dünyada yaygın olarak kullanılan eğitim programları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
MEB 2013 Program Kılavuzunu program geliştirmenin temel bileşenlerine göre değerlendirir. |
MEB Program uygulama eklerini yönergelerine uygun şekilde organize eder. |
MEB Okul öncesi müfredatına uygun günlük-aylık eğitim akışı planlar. |
Kavram-kazanım tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler. |
Gelişim gözlem formunu MEB Okul öncesi müfredatına uygun olarak oluşturur. |
Okul öncesi eğitiminde kullanılan yenilikçi yaklaşımları inceler. |
MEB OBADER 2013 Kılavuzunu değerlendirir. |
MEB EBA Etkinlik Havuzunu öğretim programı geliştirmek üzere inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, dersin kapsam ve işleyişine ilişkin bilgilendirme ve tanışma formunun doldurulması. Konulara göre çalışma gruplarının belirlenmesi. | - |
2 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri | Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri | Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | Erken Çocukluk Eğitim Programlarının Temel Dayanakları ve Farklı Modeller | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
5 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi dönemin önemi, Okul öncesi eğitim programının tanımı) | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
6 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları) | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
7 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | Vize öncesi değerlendirme | Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi eğitim programının planlanması ve uygulanması) | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
10 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi eğitimin değerlendirilmesi) | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
11 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Uygulama Eklerinin Kullanımı) | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
12 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Klasik Yöntem ve Teknikler | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
13 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Yenilikçi Yaklaşımlar Güncel Yöntem ve Teknikler | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
14 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | MEB 2013 OBADER Analizi: Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
15 | İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma | MEB EBA: Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu Analizi. Final öncesi değerlendirme | Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
MEB, 2013. Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB, 2013. OBADER. Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi MEB, EBADER. Okul Öncesi Etkinlik Havuzu. |
Zembat, R. Tunçeli, H. İ. Yavuz, E, A. 2019. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar |
Çelik, N., Daşcan Ö. 2017. Son Değişikliklerle Okul Öncesi eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: ANI Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
4 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 5 | 1 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 8 | 1 | 8 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |