TR EN

ÇOCUK GELİŞİMİNDE ALAN ÇALIŞMASI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY442 ÇOCUK GELİŞİMİNDE ALAN ÇALIŞMASI II 8 8 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi BACHELOR'S DEGREE, TYY: + 6.Level, EQF-LLL: 6.Level, QF-EHEA: First Cycle
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Assist.Prof. NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk gelişimi alanındaki teorik birikimin profesyonel ortamlarda doğru ve etik mesleki pratiklere dönüşmesini sağlayacak bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.
İçerik: Uygulama kurumunun kuruluş, işleyiş ve bağlı olduğu mevzuata göre incelenmesi, uygulamanın alanına ve kapsamına göre çalışma takviminin ve çalışma planının hazırlanması, vak'aların gelişimsel analizleri ve/veya okulöncesi etkinlik uygulamaları, mesleki uygulama dosyasının tamamlanması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar.
Gelişim alanlarına göre etkinlik tasarlar
MEB Okulöncesi müfredatına uygun aylık plan oluşturur.
Kavram tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler.
Gelişim alanlarına göre kazanılan davranışları MEB Okulöncesi müfredatındaki kazanım-gösterge tabloları üzerinden kontrol eder.
Normal gelişim gösteren/göstermeyen çocukların gelişimlerini gelişim kontrol listesine göre değerlendirir.
Vak'anın gelişim özelliklerine uygun değerlendirme aracı seçer.
İncelediği vak'aların gelişim alanlarını destekleyici öneriler oluşturur.
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler.
Uygulama sürecinin geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan çalışması dersinin amacı, çalışma takvimi, işleyiş ve değerlendirme süreçlerinin tanıtılması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
3 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
4 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
5 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
6 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
7 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
8 - MID-TERM EXAM -
9 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
10 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
11 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
12 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
13 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
14 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
15 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
16 - FINAL EXAM -
17 - FINAL EXAM -

KAYNAKLAR

Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
2
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
3
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
1
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
3
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
3
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Lecture & In-Class Activities 14 8 112
Preliminary & Further Study 0 0 0
Land Surveying 0 0 0
Group Work 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Reading 0 0 0
Assignment (Homework) 0 0 0
Project Work 0 0 0
Seminar 0 0 0
Internship 0 0 0
Technical Visit 0 0 0
Web Based Learning 0 0 0
Implementation/Application/Practice 0 0 0
Practice at a workplace 0 0 0
Occupational Activity 0 0 0
Social Activity 0 0 0
Thesis Work 0 0 0
Field Study 10 1 10
Report Writing 10 1 10
Final Exam 0 0 0
Preparation for the Final Exam 0 0 0
Mid-Term Exam 0 0 0
Preparation for the Mid-Term Exam 0 0 0
Short Exam 0 0 0
Preparation for the Short Exam 0 0 0
TOTAL 34 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0