Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY442 | ÇOCUK GELİŞİMİNDE ALAN ÇALIŞMASI II | 8 | 8 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | BACHELOR'S DEGREE, TYY: + 6.Level, EQF-LLL: 6.Level, QF-EHEA: First Cycle |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Assist.Prof. NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çocuk gelişimi alanındaki teorik birikimin profesyonel ortamlarda doğru ve etik mesleki pratiklere dönüşmesini sağlayacak bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: | Uygulama kurumunun kuruluş, işleyiş ve bağlı olduğu mevzuata göre incelenmesi, uygulamanın alanına ve kapsamına göre çalışma takviminin ve çalışma planının hazırlanması, vak'aların gelişimsel analizleri ve/veya okulöncesi etkinlik uygulamaları, mesleki uygulama dosyasının tamamlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar. |
Gelişim alanlarına göre etkinlik tasarlar |
MEB Okulöncesi müfredatına uygun aylık plan oluşturur. |
Kavram tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler. |
Gelişim alanlarına göre kazanılan davranışları MEB Okulöncesi müfredatındaki kazanım-gösterge tabloları üzerinden kontrol eder. |
Normal gelişim gösteren/göstermeyen çocukların gelişimlerini gelişim kontrol listesine göre değerlendirir. |
Vak'anın gelişim özelliklerine uygun değerlendirme aracı seçer. |
İncelediği vak'aların gelişim alanlarını destekleyici öneriler oluşturur. |
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler. |
Uygulama sürecinin geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan çalışması dersinin amacı, çalışma takvimi, işleyiş ve değerlendirme süreçlerinin tanıtılması | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
2 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
3 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
4 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
5 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
6 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
7 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
8 | - | MID-TERM EXAM | - |
9 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
10 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
11 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
12 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
13 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
14 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
15 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
16 | - | FINAL EXAM | - |
17 | - | FINAL EXAM | - |
KAYNAKLAR |
---|
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. |
MEB. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
2 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
3 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
1 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
4 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
3 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
3 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Lecture & In-Class Activities | 14 | 8 | 112 |
Preliminary & Further Study | 0 | 0 | 0 |
Land Surveying | 0 | 0 | 0 |
Group Work | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Reading | 0 | 0 | 0 |
Assignment (Homework) | 0 | 0 | 0 |
Project Work | 0 | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 | 0 |
Internship | 0 | 0 | 0 |
Technical Visit | 0 | 0 | 0 |
Web Based Learning | 0 | 0 | 0 |
Implementation/Application/Practice | 0 | 0 | 0 |
Practice at a workplace | 0 | 0 | 0 |
Occupational Activity | 0 | 0 | 0 |
Social Activity | 0 | 0 | 0 |
Thesis Work | 0 | 0 | 0 |
Field Study | 10 | 1 | 10 |
Report Writing | 10 | 1 | 10 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Preparation for the Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Mid-Term Exam | 0 | 0 | 0 |
Preparation for the Mid-Term Exam | 0 | 0 | 0 |
Short Exam | 0 | 0 | 0 |
Preparation for the Short Exam | 0 | 0 | 0 |
TOTAL | 34 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |