TR EN

ÇOCUKLARI TANIMA TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY318 ÇOCUKLARI TANIMA TEKNİKLERİ 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocukları tanımanın önemi, tanıma yolları ve yöntemleri Çocukları tanılama ve değerlendirmede etkili olan etmenler Çocuğu tanıma teknikleri; testler, görüşme ve değerlendirme Çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bireyi tanımanın önemini açıklar.
Farklı boyutlarıyla çocukları tanımaya örnek verir.
Çocukları tanıma ve değerlendirme ilkeleri ve kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibi olmasını destekler.
Çocuğu tanıma tekniklerinden amacına ve çocuğun gelişim düzeyine uygun tekniği seçer ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Bireyi tanımanın amacı ve önemi Anlatım, Tartışma
2 Bireysel araştırma, Literatür Tarama Farklı boyutlarıyla çocukları tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Çocukları tanıma ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bireysel araştırma, Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
5 Bireysel araştırma, Grup Araştırması, Literatür Tarama Gözlem Anlatım, Proje Çalışması, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
6 Bireysel araştırma, Grup Araştırması, Literatür Tarama Gözlem Anlatım, Proje Çalışması, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
7 Bireysel araştırma, Grup Araştırması Görüşme Anlatım, Proje Çalışması, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel araştırma Anket Anlatım, Soru-Cevap
10 Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Testler Anlatım, Tartışma
11 Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Testler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Literatür Tarama Çocukları resim yoluyla tanıma Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
13 Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Web Tabanlı Araştırma Okul öncesi dönemde tutulması gereken toplu dosya Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Uygulamalar, Web Tabanlı Araştırma Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama Anlatım, Proje Çalışması, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
15 Uygulamalar, Web Tabanlı Araştırma Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama Anlatım, Proje Çalışması, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

DERS NOTU

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
2
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
2
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
2
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
4
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
3
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 8 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0