Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY342 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | 6 | 8 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Aile merkezli bakım ve bütüncül sağlık bakım felsefesi doğrultusunda; çocuk ,aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi,korunması ve sürdürülmesi,sağlıktan sapma durumlarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Çocuk Hemşireliğinin Tarihçesi, Çocuk Hemşireliği, Çocuk Sağlığının Durumu, Büyüme ve Gelişme, Yenidoğan Hastalıkları, Çocukluk Yaşlarında Beslenme, Beslenmenin Değerlendirilmesi, Beslenme Bozuklukları, Hijyen, Uyku, Oyun, Çocukla İletişim, Hasta Çocuk ve Ailesine Yaklaşım, Çocukluk Yaşlarında Sistemlerle İlgili (Solunum, Kalp ve Dolaşım, Sindirim, Sinir, Kas, İskelet, Genitoüriner, Endokrin, Hematoloji, Onkoloji) Sık Görülen Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı, Çocukluk Yaşlarında Sık Görülen Kazalar, Çocuk İstismarı ve İhmali, Çocuk Hakları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocukluk yaşlarında sık görülen hastalıkları açıklar. |
Çocuk ve aileye ;Birincil,ikincil ve üçüncül koruma düzeyinde kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. |
Çocuk sağlığı ile toplumların geleceği arasında bağlantı kurar. |
Sağlıklı, riskli ve hasta olan çocuk ve aileye rehberlik eder. |
Çocuk sağlığını değerlendirir. |
Çocuk hemşireliğinin rollerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuk Hemşireliği Uygulaması | Mesleki Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Büyüme ve Gelişme | Mesleki Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Büyüme ve Gelişme | Mesleki Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yenidoğan | Mesleki Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocukluk Çağında Beslenme | Mesleki Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Beslenme Bozuklukları | Mesleki Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Davranış Bozuklukları | Mesleki Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuk ve Ailesi ile İletişim | Mesleki Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kalp ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları-Solunum Sistemi Hastalıkları | Mesleki Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Nörolojik sistem hastalıkları-Üriner sistem hastalıkları | Mesleki Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sıvı-elektrolit bozuklukları-Hematoloji ve Onkoloji | Mesleki Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genetik ve Metabolizma Hastalıkları | Mesleki Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar | Mesleki Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çocuk istismarı ve İhmal | Mesleki Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bindler, R.C., Ball, J.W. (2014). Çocuk Hemşireliği Klinik Uygulama Becerileri Kitabı. Çeviri Ed.: Canbulat, N.Ş., Açıkgöz, A., Demirgöz, M.B. Akademik Eğitim Danışmanlık. Ankara: Nobel. |
Neyzi, O., Ertuğrul, T. (2010). Pediyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Kavaklı, A., Pek, H., Bahçecik, N. (1995). Çocuk Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul: Alemdar Ofset. |
Çavuşoğlu, H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Sistem Ofset Basımevi. |
Dağoğlu, T., Görak, G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 2 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 24 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |