Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY358 | SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 6 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ SERİN YAMAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere; Spora uygun özel öğretim yöntemlerini bir spor branşının öğretiminde kullanır ve uygular. |
İçerik: | Eğitim ile ilgili temel kavramlar, Beden Eğitiminin amaçları , Beden eğitimi öğretmeni ve öğretme stilleri, Komut Stili , Alıştırma Stili, İş birliğine dayalı, Eşli çalışma stili, Kendini denetleme stili, Katılım stili, Anlatma Stili , Problem çözme yöntemi, Gösteri yöntemi , Kompleks öğretim yöntemi , Öğretim yöntemini etkileyen faktörler, Öğretim yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Beden Eğitimi ve sporun temel amaçlarını açıklar. |
Sporda kullanılan özel öğretim yöntemlerini açıklar. |
Farklı öğretim stillerini bir spor branşının öğretimini aşamasında kullanır ve uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Eğitim ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, soru- cevap yöntemi |
2 | Literatür tarama | Beden Eğitiminin amaçları | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden eğitimi öğretmeni ve öğretme stilleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Komut Stili (olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Alıştırma Stili (olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama | İş birliğine dayalı, Eşli çalışma stili (olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kendini denetleme stili(olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Katılım stili(olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Literatür tarama | Anlatma Stili (olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Problem çözme yöntemi (olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama | Gösteri yöntemi (olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Literatür tarama | Kompleks öğretim yöntemi (olumlu olumsuz yönleri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Literatür tarama | Öğretim yöntemini etkileyen faktörler | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Literatür tarama | Öğretim yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ince L.M. ve Hünük D. (2010). Eğitim Reformu Sürecinde Deneyimli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algıları, Eğitim ve Bilim 157 Vol: 35 128-129 |
Hardman K. (2008 )Okullarda Beden Eğitiminin durumu ve sürekliliği: Küresel bir Yaklaşım (Türkçe) 01-22 Spor Bilimleri Dergisi 19 (1) 1-22. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
0 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
0 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
4 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |