Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY408 | KARATE-DO III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, karate-do branşına özgü el, ayak ve dirsek ile yapılan temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Karate-do tarihi, müsabaka kuralları, Te – Waza, Uke – Waza teknikleri, Ashi – Waza tekniği, Empi -Waza tekniği, renkli kuşakların uygulama formları, Kumite tekniği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1.Karate-do branşına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
2.Karate do branşının tarihi gelişimini açıklar. |
3.Karate-do branşı müsabaka kurallarını açıklar ve uygular. |
4.Karate-do branşına özgü Te – Waza, Uke – Waza, Ashi – Waza ve Empi -Waza tekniklerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Teorik: Karatenin tarihi gelişimi, Karate-Do da kullanılan giysiler ve müsabaka alanının ölçüleri. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, maç izleme | Teorik: Karate müsabaka kuralları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Teorik:Te - Waza ( Elle yapılan teknikler ) Uygulama: Elle yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Teorik: Uke - Waza ( Elle yapılan blok teknikleri ) Uygulama: Elle yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Teorik: Ashi - Waza ( Ayakla yapılan teknikler ) Uygulama: Ayak ile yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Teorik: Empi -Waza (Dirsek ile yapılan teknikler) Uygulama: Dirsek ile yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme, maç izleme | Teorik: Kihon ( temel karışık teknikler ve bu tekniklerin kombinasyonları) Uygulama: kihon teknik kombinasyonlarına ilişkin alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme, maç izleme | Teorik: Heian katalar (Renkli kuşakların teknik formları ) Uygulama: Renkli kuşakların teknik formalarına yönelik alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
10 | Literatür tarama, video izleme | Teorik: Heian kata bunkai (Renkli kuşakların teknik formları) Uygulama: Renkli kuşakların teknik formalarına yönelik alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
11 | maç gözlemi ve video izleme | Teorik: Kumite ( mücadele ve dövüş teknikleri ) Uygulama: Mücadele ve dövüş tekniklere özgü alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, video izleme | Teorik: Karate-do temel teknik çalışmaları Uygulama: Karete-do temel tekniklerin gelişimine yönelik alıştırmalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
13 | Maç izleme | Teorik: Karate-do teknikleri kombinasyonu Uygulama: kombinasyon alıştırmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
14 | Maç izleme | Uygulama: Müsabaka formatlı eşli çalışmalar | Uygulama yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi |
15 | Uygulama tekrar alıştırmaları, video izleme, maç izleme | Final sınavına hazırlık | Uygulama yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tegner B. (2013) Karate Kendi Kendini Müdafaa, Kitap&Bilgi Yayınları, İstanbul |
Kanazawa H. (2013) Karate Fighting Techniques: The Complete Kumite, Kodansha America |
Alpay H. (2000) Karate-Do Antrenör El Kitabı, Nadir Kitap, İstanbul |
gokhankiper http://web.iyte.edu.tr/~gokhankiper/Karate/Turk/Kihon.htm |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
3 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
2 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |