Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY404 | ALAN UYGULAMASI II | 8 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, engellilere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygulama, farklı özelliklerdeki bireylere yönelik egzersiz programı hazırlama ve egzersiz uygulamalarını tüm aşamalarıyla organize etmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları ve performans ölçüm faaliyetleri, engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları ve performans ölçüm faaliyetleri, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama, performans ölçüm faaliyetleri, performans ölçüm faaliyetleri, staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi, engellilere özgü kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi, engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları, engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları, engellilerde bireye özgü egzersiz seçimi ve uygulaması, engellilerde bireye özgü egzersiz seçimi ve uygulaması, staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engellilere özgü performans ve kondisyon ölçümleriyle ilgili sonuçlardan elde ettiği verileri değerlendirir. |
Engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlar. |
Engellilerde egzersiz uygulamalarını tüm aşamalarıyla organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
2 | Uygulamalara yönelik video ya da örnek egzersiz uygulamaları izleme ve kaynak okuma | Engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları ve performans ölçüm faaliyetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
3 | Uygulamalara yönelik video ya da örnek egzersiz uygulamaları izleme ve kaynak okuma | Engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları ve performans ölçüm faaliyetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
4 | Gözlem raporu hazırlama | Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
5 | Gözlem raporu hazırlama | Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
6 | Gözlem raporu hazırlama | Performans ölçüm faaliyetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
7 | Gözlem raporu hazırlama | Performans ölçüm faaliyetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Staj dosyası raporunun hazırlanması | Staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
10 | Performans ölçüm protokollerini inceleme | Engellilere özgü kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
11 | Uygulamalara yönelik video ya da örnek egzersiz uygulamaları izleme ve kaynak okuma | Engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
12 | Uygulamalara yönelik video ya da örnek egzersiz uygulamaları izleme ve kaynak okuma | Engelli sporculara yönelik egzersiz uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
13 | Uygulamalara yönelik video ya da örnek egzersiz uygulamaları izleme ve kaynak okuma | Engellilerde bireye özgü egzersiz seçimi ve uygulaması | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
14 | Uygulamalara yönelik video ya da örnek egzersiz uygulamaları izleme ve kaynak okuma | Engellilerde bireye özgü egzersiz seçimi ve uygulaması | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
15 | Gözlem raporu hazırlama | Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Günay, M., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Gazi Kitabevi, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
4 | |||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
4 | |||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
5 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
5 | |||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
4 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
4 | |||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |