Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY204 | SPOR BİLİMLERİNDE ARŞ. YÖNTEM. | 4 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere, spor alanında yapılan bilimsel araştırmaları inceleme ve araştırma sonuçlarını yorumla becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilim ve bilimle ilgili temel kavramlar, literatür tarama teknikleri, araştırma süreç ve yöntemleri, veri toplama yöntemleri, evren ve örneklem, bilimsel araştırmaları özetleme yorumlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilim ve araştırma yöntemi ile ilgili temel bilgi ve kavramları tanımlar ve açıklar. |
Sporda bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır ve ayırt eder. |
Bilimsel araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade eder. |
Araştırma yöntem ve tekniklerine uygun veri toplama/bilgi edinme yollarını seçer. |
Spor alanında yapılan bilimsel araştırmaları inceler ve araştırma sonuçlarını yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve tanımlar. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
2 | Kitap okuma | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel araştırmaların sınıflandırılması ve karşılaştırılması. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nitel araştırmalar içerinde yer alan araştırma modellerinin incelenmesi. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | literatür tarama makale örnekleri | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nicel araştırmalar içerinde yer alan araştırma modellerinin incelenmesi. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | literatür tarama makale örnekleri | Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerinde tercih edilen araştırma yöntemlerinin incelenmesi. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi | Bilimsel araştırma değişken türleri (bağımlı, bağımsız, düzenleyici, kontrol ve ara) değişkenlerin örneklerle incelenmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma |
7 | literatür tarama makale örnekleri | LİTERATÜR TARAMASI Bilimsel bilgiye erişim yollarının anlatılması uygulamalı olarak veri tabanlarında (makale, tez vb) bilimsel çalışma tarama. | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarının (Konu seçimi, amaç, önem, problem ve alt problem, hipotez, sınırlılık ve varsayım) incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma |
11 | literatür tarama makale örnekleri | Bilimsel çalışmalarda Evren (Hedef evren ulaşılabilir evren) ve örnekleme yöntemlerinin incelenmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Veri toplama yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | literatür tarama makale örnekleri | Kaynak gösterim teknikleri (APA 6) Doğrudan ve dolaylı yoldan yapılan alıntıların gösterimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi Tez ve makale örnekleri | Tez veya makale örnekleri üzerinden araştırma yöntemlerinin, değişkenlerin, veri toplama tekniklerinin ve araştırma bulgularının değerlendirilmesi yorumlanması ve tartışılması. Öğrenci Sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma |
15 | ppt dosyası, Sunum Hazırlama Ödevi Tez ve makale örnekleri | Tez veya makale örnekleri üzerinden araştırma yöntemlerinin, değişkenlerin, veri toplama tekniklerinin ve araştırma bulgularının değerlendirilmesi yorumlanması ve tartışılması. Öğrenci Sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışma Sunumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara. |
Demirel, Ö., Kaya, Z. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş, 2007 Pegem A Yayıncılık, Ankara. |
Alpar, R. (2001). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik. Nobel Yatın Dağıtım, Ankara. |
Tanrıöğen, A. (2014). Bilimsel Araştırma Teknikleri. Anı Yayın Evi. Ankara. |
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 5 | 55 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |