TR EN

RİTİM EĞİTİMİ VE DANS I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY235 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS I 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; müziğin türüne göre hareket becerilerini kullanarak, dans kompozisyonları uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması, nota, ölçü ve tempo, tempo ile yürüyüşler, temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.), vals, tango, salsa ve sirtaki dans adımlamaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ritim ve dans ile ilgili kavramları tanımlar.
Ritim ve dansın tarihsel gelişim sürecini açıklar.
Ritim ve ritim çeşitleri ile ilgili kavramları yorumlar.
Ritim eşliğinde dansın temel adım tekniklerini uygular.
Belli bir ritim eşliğinde vücut parçalarını içeren alıştırmaları istenilen nitelikte uygular.
Müziğin türüne göre hareket becerilerini kullanarak, dans kompozisyonlarını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, Dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
2 Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma Nota ve ölçü, tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi, temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarına yönelik alıştırmalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli ve grupla çalışma yöntemi
3 Video izleme Müziğe uygun adımlamalar eşliğinde kol pozisyonları, kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketleri ile ilgili alıştırmalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
4 Video izleme Tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formları ile ilgili alıştırmalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Video izleme ve temel dans adımlamaları ile ilgili alıştırmalar Temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.) Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Dans koreografileri ile ilgili video izleme Hareket gruplarını birleştirerek koreografi oluşturma uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Koreografi çizme alıştırmaları Müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Koreografi uygulama alıştırmaları Ara sınav hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
10 Video izleme Vals dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
11 Video izleme Salsa dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
12 Video izleme Tango dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
13 Video izleme Sirtaki dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
14 Video izleme ve Koreografi çizme alıştırmaları Vals, salsa, tango ve sirtaki danslarının müzik eşliğinde koreografi çalışmaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Koreografi uygulama alıştırmaları Final sınavına hazırlık çalışmaları Uygulamalı grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Anlıatamer, F. ve Bilgin, S. (2001). Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik. Arya Matbaacılık, İstanbul.
John Bennet, P. ve Riemer, C. (2006). Rhythmic Activities and Dance. Human Kinetics.
Kaplan, R. (2002). Rhythmic Training for Dancers. Human Kinetics.
Blume, M. (2013). Acrobatics For Children & Teenagers. Meyer Sports, USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
3
2
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
1
2
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
1
3
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
3
3
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
1
2
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
2
3
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
2
4
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0